Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Black Mesa

  • PC 85
Důvěrně známé a přitom nové lokace. To je asi hlavní předností projektu Black Mesa, amatérské předělávky slavného Half-Life. Hlavně úvod před katastrofou, spousty na amatérský projekt výborně namluvených hlášek kolegů vědátorů, ale i následující levely, kde se s pistolí a páčidlem plazíte ventilací a bojujete s headcraby a zombíky jsou špičkově odvedené. Pak se na scéně objeví první vojáci a hlavní nedostatky vyplavou na povrch.

Tím největším je jednoznačně umělá inteligence, která si vynahrazuje inteligenci rychlostí a muškou. S tím je spojená i jistá nevyváženost zbraní, kdy na řadu z nich teď vůbec nemá smysl šahat. S příchodem vojáků se nižší kvalita AI plně projeví a na přestřelky z HL1 se BM jednoduše vůbec nechytá. Ke konci už začíná selhávat i herní design jako takový a hra kolem vás v podstatě začne jen teleportovat nepřátele, což trvá až do tragického finále.

Jinak naštěstí už není moc co vyčítat. Nesmyslné množství skoků vyžaduje jump+crouch a detailnost prostředí kolísá, sem tam na vás vyskočí nepříjemný bug, ale to jsou spíš prkotiny. Docela jsem zvědavý na Xen - malá zahrádka v jedné z lokací vypadala kouzelně a slibně. Navíc nejsem z těch, co by s ním měli v HL1 problémy.

Zkrátka první cca třetina až polovina je špičkově vyvedená, nejlépe zpracovaná co do detailů i do mechanismů (vč. nějaké té novinky), AI základních nepřátel je ok, prostě nostalgický nářez a pokud jste fandové prvního HL, je pro vás BM povinnost. Je jen velká škoda, že někde tam daleko poblíž Lambda Core čeká nuda a vopruz.
+31