Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Paul

Paul

32 let

Komentář

Přejít na komentáře

Diablo: Hellfire

  • PC 80
Po 19 letech jsem si zas rozehrál první Diablo. Jen a pouze díky nedávnému vydání na GOGu, kam posléze přidali i Hellfire. Protože na Hellfire jsem četl recenzi ve Score a vždy to chtěl zkusit, ale nikdy jsem se k tomuto datadisku nedostal. Diablo s Hellfire je docela slušnej macek - celkem 24 pater vybíjení monster. Samotná původní hra stále šlape - gameplay je hardcore clickfest (nestačí držet tlačítko) až mě občas zdřevěněla ruka, geniální sound design dělá každý mlasknutí mrtvýho zombíka úžasně uspokojující záležitostí a ultra-atmosférická muzika Matta Uelmena taky nikdy nezestárne.
Na jedničce se mi líbí jak dokonale všechno ladí k sobě - art style, hudba, dabing, writing ("I can see what you see not.."), i taková prkotina jako font všeho textu ve hře. Měli konzistentní vizi a tu zrealizovali.

No a jak do téhle vize zapadl Hellfire, Blizzardem nechtěný datadisk vytvořený externím týmem Synergistic?

Hellfire začíná pokecem s novou postavou v Tristramu, farmářem Lesterem. Ten si stěžuje, že mu nějaké výrostky ze země ničí úrodu. Ale aby vám dal možnost mu pomoci, je nejdřív potřeba dosáhnout 15 levelu postavy. Poté je možné vstoupit do hnízda (Festering Nest). A ono hnízdo...s Diablem moc neladí a nedivím se, když to lidé hejtí. V podstatě je to prostředí jak z Vetřelců, všude sliz, spousta pavouků a na konci souboj s něčím co vypadá jak vetřelčí královna. Navíc jsou zde nepřátelé pro warriora docela otravní, s tendencí neustále utíkat.
Každopádně po její smrti z ní vypadne mapa, která ukáže kde v Tristramu je vchod do druhé částí Hellfire - krypty.
Ta už je jiné kafe a k Diablu sedí atmosférou perfektně - zabíjíte zde lichy, obří kostlivce, démony a všemožné další zplozence pekla. Navíc je zde i hezkej nápad s jedním minipuzzlem a na konci tvrďák Na-Krul, kterýho se bál i samotnej Diablo. Díky tomu puzzlu je ale možné ho oslabit, takže ve výsledku nebyl až tak tuhej. Celkově je ale obtížností tahle krypta o level výš než hnízdo.

Kromě těchto dvou nových prostředí pak Hellfire přidává pár dalších prvků, např. možnost dávat si olej na zbraně, používat runy jako pasti, ale tohle jsem využíval minimálně.
Na konci jsem po sejmutí Diabla dosáhl akorát level 27 a skoro (ale jen skoro) mám chuť to sjet i na nightmare, abych si zahrál questy, co se mi při tomhle hraní nevygenerovaly (např. Butcher a Leoric).
+24