Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Darkest Hour: A Hearts of Iron Game

  • PC --
Můj děda a strýc byli velkými fanoušky vojenské historie s rozsáhlou sbírkou zbraní, výstroje, map a literatury, ale přesto (nebo právěže proto) mě osobně stručně řečeno netáhla. Ve škole to k dějěpisu moc pořeba nebylo, tam se spíš řešily pro humanitní předmět mnohem přátelštější filosofosické, politické, žurnalistické a jiné civilní držky.
Jednoho osudového okamžiku to vzalo za své, toho dne, kdy jsem poprvé okusil - po doporučení kamaráda - hru Hearts od Iron 1. Nestalo se to hned, ale ani na vteřinu nepochybuji o tom, že přesně tam to začalo, i samotná hra prodělala značný vývoj a tohle je její ovoce z nejšťavnatějšího hroznu. Pokud máte rádi komplexní strategie, zeměpis, historii, mapy a dobovou politiku, tak tato hra vás posune o úroveň výše. Alespoň v období 1936-1945. Nic lepšího udělané nebylo a pochybuji, že bude.
Hra vyrůstá ze stolní hry "Risk", kde je mapa světa rozdělena na amorfní políčka kopírující současně geografické a geopolitické náležitosti. Tam kde se házelo třema šestistenýma kostkama proti dvěma začal někdo rozšiřovat vlastnosti jednotek jako útok proti lidem, útok proti strojům, obrana při útoku, obrana při obraně, organizovanost, morálka, zásobování, letadla, lodě, procentuálně ideální pozice torpédoborců a bitevnívh lodí, výdadky z moře i vzduchu, obklíčení, bombardování průmyslu a silnic a velitelských stanovišť, výčet který by mohl pokračovat až trapně dlouho nakonec končí 2D hrou, která vytíží i7 na 100%.

Hodnotit pouze odděleně "Darkest Hour" není možné. Darkest Hour je souhrn kumunitních patchů, modů a vylepšení vydaných po hlavičkou Paradox Entertainment jako kompletní "datadisk" ke hře Hearts of Iron 2.
Najdeme tu hezčí mapu, obrázky jednotek podle národů, a opravu přibližně milionu bugů a nevyvážeností s dalším milionem braných pouze na vědomí. Celkově je to krok kupředu, avšak nic až tak zásadního nepřináší. Zkušený hráč je pořád schopen famózních výsledků, jako obsadit za Německo v roce 1943 celý svět. Je to možné považovat za nerealistické, nebo by Guderian zvládl to samé mít k dispozici kompletní simulátor všeho?
Chyby vidím, že Československo se v podstatě nemůže spojit se SSSR v boji proti Reichu, což byla realiticky možná událost, stále přiliš štědrá dominance USA oproti ostanímu světu (asi tak jako Hitler a Stalin dohromady), tudíž herní nadržování spojencům. Hra byla zakázána v Číně, ale ani se tomu nedivím.
Pozitivy budiž celková lepší vyrovnanost a realističtější výsledky v AI vs AI, s vyjimkou že chudak Adolf se nikam na východní frontě nedostane. Nadruhou stranu už hra nesleduje historické události a v Československých volbách 11. července 1936 vítězí pravice, k moci přchází vojenská diktatura v čele s gen. Syrovým a "ready for action". Nejen za detailností mapy, ale i jinde vnímám značné lobby početné cz komunity, ale takto pánové ne. To už jim raději nechte ty 4 tankové divize nejlepší na světě (reálně byl celý blitzkrieg postaven na cz pásovému podvozku, který byl používán od začátku do konce války).

Grand strategy v tom nejlepším, jednu jednotku stavíte 1/4 celkové herní doby, postavit loď natož letadlovou musíte mít plánované leta dopředu a tomu já říkám strategie. Nějaké plivání mariňáků z barraks je prosťe arkáda, ať už je jakkoliv dobrá.

+15