Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >

Warcraft: Orcs & Humans

  • PC 80
W1 je pořád v pohodě. Asi před pěti lety jsem si za dva večery znovu prošel lidskou kampaň. Bavila mě. Hra lze zrychlit, když je zdlouhavější mise a to je moc dobře.
Grafika, muzika a zvuky jsou super i po letech, dosboxový upscaler dělá zážitek parádní.
Na youtube jsem si pustil grafické srovnání třech Warcraftů a jednička je nejhezčí.
Chápu, že někdo možná nedá na dvojku dopustit, ale to už jsem byl na vejšce a k srdci mi přirůstaly jiný věci.
Ovládání mi vůbec nevadí, je to o mikromenedžmentu. Nechci aby jednotky myslely za mě.

Někdy v první půlce devadesátek byl W1 první RTS, který jsem hrál v mulťáku. Bylo to u bráchova spolužáka, který stavěl kompy, tak jich měl doma víc a drtil kámoše. Hned v první hře jsem ho dostal, pak hned i ve druhý. Jedním z fíglů, se kterými jsem přišel bylo používání "záměrných" rytířů. Pošlete provokatéra, na kterého zaměřujete vlastní katapulty a jeho pronásledovatelé jsou následně koseny přesnými dávkami vroucí smůly. Potom už ho to nebavilo, ale ještě jsem si párkrát zahrál doma s bráchou, když byl vypůjčný druhý komp. Návykovka, bezproblémový a svižný spojení.
Je pravda, že magická dvojka démon/elemental je předimenzovaný gamechanger, který trochu zabíjí SP i MP. Elemental je ještě trošku lepší, protože zasahuje už na dálku, takže má na démona náskok. Určité postavy jdou naštěstí v MP zakázat.

Teď to občas spustím se svýma klukama a moc nás to baví.
Je fakt, že většinou nepouštíme boj o mapu, ale dáváme si rychlé bitvy. Koukal jsem, že někdo v diskuzi psal o nemožnosti navolit "skirmish". Při konfiguraci MP lze ale navolit počet jednotek. Dáváme si ve hře modří vs červení lidé (fantasy mě moc nebere, historie ano): 6x footman, 6x jezdec, 6x archer, 2x katapult, 1x peasant (to je král/velitel/měkouš). Lze tedy pořádat rychlé a zábavné bitvy bez evolucí figur a stavebnictví/težby. Nejdříve jsem myslel, že je to nevýhoda (pomalí jezdci, slabá zbroj), ale ve výsledku je to zábavnější. Při startu je vše na minimu upgradu, takže klerici by stejně nemohli léčit, jsou tedy zakázaní a jednotky se neregenerují. To je na hře nejlepší, protože může rozhodnout každá figura nebo milimetr života postavy.

W1 je klasika s návykovou hudbou.

Pro: První a skvělý (MP)

Proti: Na dnešní dobu zdlouhavé začátky, kdy lze hra ale zrychlit

+22