Herní výzva 2021 - Kategorie č. 8 - Herní nášup (Light)
Foxtales je první a jediné DLC k docela zdařilé a originální logické plošinovce Never Alone. Zatímco jsem si užíval u základní hry směs logických a plošinkových pasáží, zde se eskymácká dívenka na své pouti za démonickou krysou ve třech krátkých částech musí potýkat výhradně s logickými problémy a hlavolamy.
Samozřejmě za asistence své věrné souputnice, polární lišky. Hrdinka pluje po své kánoi a v místě blokované cesty se musí vrhnout pod vodu. Děj se tak z větší části odehrává pod hladinou, přičemž si autoři kupodivu nedělají starosti se zásobou kyslíku u obou postaviček, což působilo alespoň na mě docela podivně. O nějakých tajných žábrech se tvůrci nikde nezmiňovali.
Cílem hry je obvykle uvolnit si cestu z podvodních jeskyní za pomoci posunování duchů, kteří ovlivňují proudy vody. Nově je v bohaté míře využíváno házení krystalů, jež vám poskytnou levitující přízraky, s jejichž pomocí bouráte ledové zdi, bránící průchodu nebo proudění vody. Bohužel je vrháte pouze směrem dolů, případně je zanese proud na potřebné místo. V DLC je třeba mnohde využívat rychlého přepínání mezi postavami, v původní hře byly akce většinou omezeny na klidné střídání postav, zde musíte jednat rychle.
Ve finální části se potkáte s démonickou krysou, kterou vtipně likvidujete zataháním za její ocas. Finální puzzle bylo poměrně náročné, než se mi podařilo přijít na kloub, jak se příšeře dostat na kobylku. Dokonce bylo třeba využít loďky k převezení krystalu, na což jsem přišel až s návodem.
DLC Foxtales považuji za jednoznačný krok zpět. Nevadí mi krátkost hry, ale koncentrace na logické hlavolamy bez dalších oživujících prvků. Navíc mi náplň připadala docela stereotypní, a tak jsem se docela nudil. V tomto směru je krátká herní doba výhodou.
Foxtales je první a jediné DLC k docela zdařilé a originální logické plošinovce Never Alone. Zatímco jsem si užíval u základní hry směs logických a plošinkových pasáží, zde se eskymácká dívenka na své pouti za démonickou krysou ve třech krátkých částech musí potýkat výhradně s logickými problémy a hlavolamy.
Samozřejmě za asistence své věrné souputnice, polární lišky. Hrdinka pluje po své kánoi a v místě blokované cesty se musí vrhnout pod vodu. Děj se tak z větší části odehrává pod hladinou, přičemž si autoři kupodivu nedělají starosti se zásobou kyslíku u obou postaviček, což působilo alespoň na mě docela podivně. O nějakých tajných žábrech se tvůrci nikde nezmiňovali.
Cílem hry je obvykle uvolnit si cestu z podvodních jeskyní za pomoci posunování duchů, kteří ovlivňují proudy vody. Nově je v bohaté míře využíváno házení krystalů, jež vám poskytnou levitující přízraky, s jejichž pomocí bouráte ledové zdi, bránící průchodu nebo proudění vody. Bohužel je vrháte pouze směrem dolů, případně je zanese proud na potřebné místo. V DLC je třeba mnohde využívat rychlého přepínání mezi postavami, v původní hře byly akce většinou omezeny na klidné střídání postav, zde musíte jednat rychle.
Ve finální části se potkáte s démonickou krysou, kterou vtipně likvidujete zataháním za její ocas. Finální puzzle bylo poměrně náročné, než se mi podařilo přijít na kloub, jak se příšeře dostat na kobylku. Dokonce bylo třeba využít loďky k převezení krystalu, na což jsem přišel až s návodem.
DLC Foxtales považuji za jednoznačný krok zpět. Nevadí mi krátkost hry, ale koncentrace na logické hlavolamy bez dalších oživujících prvků. Navíc mi náplň připadala docela stereotypní, a tak jsem se docela nudil. V tomto směru je krátká herní doba výhodou.
Pro: Vizuál a atmosféra. Roztomilí hlavní hrdinové.
Proti: Výhradně logické hlavolamy jako náplň. Chybí oživující prvky. Stereotypní puzzly