Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Day of Defeat: Source

  • PC 65
Call of Duty,Counter Strike a Team Fortress.....co mají společného? Absolutně nic, zato DOD:S je rozporuplná směsice výše jmenovaných.
Zatímco moje master race PC dřmí v servisu, sem odkázán na low end dědečka a tak sem začal přemýšlet co bych si na něm mohl zahrát, naštěstí je tu Valve a jejich source engine a tak sem zvolil DOD:S který běží i na tom největším chcípákovi.

Ale co hra samotná jak se hraje? Určitě zabaví i když na dnešní poměry chybí některé funkce jako je matchmaking, team autobalanc,rozdělení do skupin či statistiky.

Co se týká herního balancu tak je co vylepšovat, např. ve hře je 6 tříd každá s jinou výbavou a to od těžkého kulometu až po pušku, bohužel rozdíl mezi nima není tolik znát hlavně díky malé velikosti map kde všechny cesty k cíly jsou uzké uličky a tak není moc prostoru ke skutečnému taktizování , dále také chybí třída která by doplnila munici, třída na utilitu či medik, respektivě chybí normální způsob jak se vyléčit, některé servery mají možnost doplnění životu pomocí příkazu !medic který zadáte do chatu a to samé pro munici s příkazem !restock obojí je jen záplata ale i tak důležitá.

Ve hře jsou dva oficiální režimy search and destroy a capture territory plus neoficiální gun game který znáte z CS.
V capture territory máte pět bodů které musíte zabrat, každý team začíná s jedním, zní to jednoduše ale bozužel většina zápasů v tomto režimu končí bez vítěze a to díky kombinaci mnou zmíněných problémů jako jsou malé mapy,chybějící medik a fakt, že poslední bod je prakticky hned u spawnu a to že, ztráta bodu nijak nepenalizuje a tak většina matchů probíhá tak, že se teamy přetahujou celou dobu o střed, tedy hra pak připomíná spíš TDM.
Něco jiného je search and destroy který je rozdělen na dva mody jeden s časovým limitem kdy jeden team musí zničit všechny cíle a druhý kde každý team musí ochranit svoje a zničit nepřítelovi díky čemuž zápasy probíhají rychle a některé mapy jsou povedené.

Asi si říkáte proč dávám 70% když můj text doteď vyzněl spíš negativně, velkou zásluhu na tom má komunitní obsah který víceméně svojim způsobem řeší spoustu problémů s původní hrou a hra je celkově zábavná.
Navíc i přes svůj věk audiovizuálně pěkná a ač dnes už je víceméně překonaná hrama Hell Let Loose,Post Scriptum, Red Orchestra či Day Of Infamy a starší Wolfenstein Enemy Territory je o něco více komplexnější, tak i přesto pokud hledáte komornější hru co rozjedte na všem tak Day of Defeat:Source je jednoznačně pro Vás.

Pro: Komunitní servery,obsah,mapy a lidi,nízké PC nároky a stále pěkný audiovizuál,search and destroy,gunplay

Proti: Oficiální mapy,chybí spousta funkcí které jsou dnes samozřejmostí,balanc některých zbraní,capture territory, jenom západní fronta

+6

Genesis Alpha One

  • PC 60
Země je zpustošená, je na čase vyrazit do vesmíru a prozkoumat bájnou galaxii alpha one, čelit emzákům,stereotypu,demencí zasažené posádce, najít pro lidstvo obyvatelnou planetu a ve jménu repetivnosti/natažení herní doby to udělat 12x na copy/paste planetách .

Velké zlamání, na papíře perfektní recept pro zábavnou hru kterej bohužel zůstal na půl cesty mezi konceptem a betou.
Uznávám, stavění lodi a vymejšlet balanc mezi logistikou a bezpečností byla zábava .
Dokonce i zabíjení emzáku který infestovali loď mi vykouzlilo na ňákou dobu usměv na tváři, ale pak to přišlo, stereotyp a nuda.

Alphu zabila herní smyčka ve stylu přistát na svíjmkou biomu pokaždé těměř stejné planetě do ploché malé arény s neustále se spawnujícíma nepřátelema, vytěžit minerály kterých je celkem 16 a přesto se vyznačujou stejnýma assetama se 4 barvama, grindovat emzáky pro biomasu a dna vzorky ke klonování, zbytečné vylepšování klonů/schopností, zpracovat minerály něco postavit vynalézt vyčistit loď od infestace, běhat po lodi od jedný konzole ke druhý, "rinse and repeat" a to vše pro naprosto antiklimatickej konec .

Všechno tohle je doplněno sice malýma ale četnýma bugama, a naprosto zbytečnou posádkou s téměř nulovou interakcí.
Abych to lépe vyvětlil, každého jobu na lodi se můžete zhostit buď vy a nebo přiřadit AI řízenou posádku.
Problém je, že posádka je při úkonu mnohem pomalejší , takže na konci dne všechno na lodi beztak děláte víceméně jen vy, nehledě na to, že i když zrovna chcete AI použít tak musíte ke každě konzoli dojít přiřadit klon na práci a to i přesto, že máte kapesní PDA ze kterého by bylo pěkné řídit chod celé lodi.

Další problém je, že ač je infestace z prvu zábava tak se to počase změní v nepřijemnou povinnost, ono totiž pokaždé když se vrátíte z expedice tak se vám po lodi pohybujou spory které se mění v pochoutkový humus spawnující vetřelce (který se lišej jen vzhledem) schopný kompletně zlikvidovat celé moduly a jedinej kdo je může zničit je hráč, bohužel je jedno kde se humus usadí, můžete mít místnost s reaktorem a posádkou plnou emzáckých vajíček jen proto aby tam ty vaši lobotomiti jen zevlovali a čuměli jak se to hezky rozrůstá, AI totiž útočí pouze na vylíhlé vetřelce a i v tom stojí za *********, je ještě možnost vyrobit 2 typy bojových robotů prcka kterýho devízou je rychlost a může i do šachet ALE stálé nedokáže čistit infestaci a obra s vysokym dps kterej je ale tak pomalej, že než přejde svojí trasu tak je problém vyřešenej anebo půlka lodi pryč.
A znova jako u klonů, oboum můžete pouze zadat příkaz k patrolování mezi 3 body manualně bez možnosti příkazů na dálku.

Hra má potenciál, koncept je solidní bohužel ho zabíjí naprosto nulovej obsah,žádnej endgame a umělý natahování hrací doby nezábavnejma povinnostma/herními mechanikami,uživatelsky nepříznivími designerskýmy rozhodnutími a repetivností základních herních prvků.
A za cenu kterou si momentálně říkaj to nestojí.

Dodatek:Osobně netušim co se dělo při vývoji týhle hry, ale sem si jistej, že něco bylo špatně, buďto mizernej management,nestíhalo se,vývojáři si ukously moc velký sousto, nebo si uvědomily jak na tom jejich hra je a proto vzali peníze od epicu anebo kombinace všeho, kdoví?
Každopádně hru čeká podle všeho velký update tak ještě uvidíme.

Pro: Stavění lodi,po ňákou dobu ničení infestace,nastíněný dystopický příběh

Proti: Stereotyp/repetivnost,nulový obsah,žádný endgame, bugy, nepochopitelná designerská rozhodnutí

+11 +12 −1