Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Musil • 35 let • Supporter/QA • Wien (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Hovniválové aneb Záhada komixu

  • PC 60
Centauri production, vy bestie! Klidně si vydáte hru proloženou filmy s živými herci (byť v typicky prokládané nekvalitě výsledného záznamu), namluvenou a navíc i se dvěma volbami obtížnosti? Některé obrazovky scrollují, a to nahoru i dolů? Nevídané...

Hovniválové (původně vedení pod jménem Komix, jak byli ostatně i recenzovaní tuším ve Score) jsou hrou velmi zvláštní. Skládají se z několika naprosto odlišných segmentů, z nichž každý má úplně odlišné ovládací prvky (některé připomínají SCUMM se dvěma řadami příkazů nad sebou - ostatně autoři jako jednu ze svých inspirací uvádějí Indiana Jonese, jiné jsou pro změnu v jedné řadě. Liší i barevným provedením) a společné mají snad jen to, že se protagonista - skejťák - jen tak náhodou dostane do světa komiksů.

Některá místa jsou obtížná díky nechutně krátkému časovému limitu (ať už se jedná o střílení padouchů či zneškodňování bomby hned na samém začátku hry) a jiná zase kvůli mezihrám (které jsou všechny na jednom místě v podobě automatů - zrada je v tom, že musíte na jednom z nich překonat nejvyšší dosažené skóre a pokud nejste pamětníky Arkanoidu, odhalování (lehce lechtivých) obrázků či klasickému automatovému střílení typu Space invaders, tak vám pomáhejte všichni svatí (a nebo cheat - vyberte si prostřední automat a hned jak začnete kolo, stiskněte ctrl+h). Opakujte po následujících třináct spoře oděných dívek). Kromě (v tomto pořadí) Arkanoidu, Qixy a Galao jste v závěru odměněni ještě hrou Flappy, která dost připomíná Boovie.

Vizuálně vypadá hra poměrně odpudivě - částečně je to asi dáno nízkému rozlišení naskenovaných pozadí, hlavní postavička snímaná pomocí motion capture tam zapadá jako pěst na oko. Představte si něco mezi Misí Quadam a Gookou v tmavých barvách. Hudba je zajímavá snad jen v intru a outru a jinak jsou samply spíše iritující.

Autoři dále zkoušeli mou trpělivost předlouhými videi - šestiminutové intro nemá prakticky žádnou výpovědní hodnotu, tedy pokud nejste fanoušky ježdění na prkně - a naopak credits mají výpovědní hodnotu obrovskou. Tvorba hry zabrala třináct měsíců od podzimu 1996 do podzimu 1997? Naprogramováno na třech 486kách? Něžný vzkaz pro Petra Vochozku (Chcípni, hajzle!)? Lokace v Chomutově a Klášterci nad Ohří?

No, to by snad stačilo.
+7