Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Hunt: Showdown 1896

  • PC 70
Jde o střílečku z pohledu první osoby pro více hráčů z prostředí alternativního divokého západu s taktickými prvky. Jakožto lovec odměn se vydáváte do temného lesa ulovit monstrum na které byla vypsaná odměna. Do na první pohled malebné krajiny ale zavítalo hrozivé zlo a na každém kroku číhá smrtelné nebezpečí. Obyvatelé se pod temnými silami změnili v zombie a například z potulných smeček psů se staly velice nebezpečné krvelačné bestie. Vy a případně vaši parťáci se budete muset nejen s tímto cestou ke kořisti vypořádat. V oblasti ale nejste sami, jelikož po mapě pobíhají další hráči, kteří mají stejný cíl, jako vy. Cestou k monstru posbírat až tři stopy, které vám odhalí jeho pozici a poté jej zabít, vypudit ze světa a odejít z mapy s kořistí.

Ve hře je několik absolutně klíčových prvků, které rozhodují o úspěchu a neúspěchu lovu. Nejdůležitější je samozřejmě přesná muška, ale neméně důležité budou i a detailní znalost terénu a zejména rozpoznávání nebezpečí na základě okolních zvuků. Lovci na sebe mohou upozornit například hlasitou chůzí, běháním, broděním se vodou, otevřením dveří nebo oken, prasknutím větve jejím vyšlápnutím a především vyplašením zvěře v lese. To vyústí například v krákorání a odlet vran, odlet kachen z vodní plochy, štěkot psů, kdákání slepic, řehtání koňů nebo bučení krav. O střelbě nebo výbuchu trhavin ani nemluvě - na mapě nebude nikdo, kdo by toto neslyšel. Kvalita ozvučení je na absolutním vrcholu a naprosto stěžejním prvkem hry. Platit bude i pravidlo vidět a nebýt viděn, slyšet a nebýt slyšen a umět si naklonit situaci ve svůj prospěch.

Čekají vás klasické westernové zbraně v podobě pušek, opakovaček, revolverů, brokovnic a do rukou se vám dostanou i dynamity nebo zápalné lahve. Přestřelky budou probíhat na otevřených planinách, v hustých lesích, okolo tekoucích řek lemovaných křovím, na skalách a samozřejmě i v zástavbách nebo podzemních tunelech. Přestřelky mohou být zejména v začátcích hry velmi rychlé, ale i delšího trvání. Poté se stávají mnohem taktičtějšími. Během hry lze provádět i interakce s prostředím a například si vyměnit zbraně za ležící na zemi, sbírat pytlíčky s penězi, vybírat zásoby s municí a podobně. Najmout si lze lovce buď za herní měnu (Hunt Dollars získávané vynesením kořisti) a nebo si koupit prémiové Legendární lovce za prémiovou herní měnu (Blood Bonds). Té je ve hře ale méně než šafránu. Ve hře jsou celkem tři herní režimy. V Soul survival jde každý sám za sebe a poslední přeživší zůstává, v Bounty Clash se během čtvrt hodiny bojuje na omezeném území o již zabitého bosse a ve stěžejním módu Bounty Hunt proti sobě půjdou týmy sólistů, dvojic a trojic. Ve všech herních módech se utká maximálně až 12 hráčů.

Na hře jsem strávil téměř 5000 hodin, zejména při hraní s kamarády. Bohužel, před časem došlo ke kompletnímu překopání odměňování skrz BB. Již je nezískáváte úspěšným hraním, ale primárně je lze koupit za reálné peníze, pokud je velice výjimečně nenajdete na mapě. Ze druhé herní měny se stala položka, o kterou prakticky nelze přijít. Když si k tomu připočteme směřování hry do stylu Call of Duty, Fortnite a podobným způsobem za účelem přilákání mladšího publika, kvalita hry bohužel značně upadla a upadá dál. Už se jedná víc o arkádovou střílečku než o taktickou. V létě roku 2024 dostala hra vylepšený grafický kabátek a novou mapu. Bohužel mapy z původní verze hry byly odstraněny a jsou postupně do hry vraceny po předělání. Dalším úpadkem hry jsou noví Legendární lovci, jejichž vzhled tíhne k Marwelu a woke směrem. Součástí hry jsou například postavy s dýněmi na hlavách, barevnými hlavami a podobné do divokého západu absolutně nevhodné. A další věcí jsou čím dál více nesmyslné zbraně v podobě například výbušných kuší, opakovacích kuší, kuší střílející kotouče cirkulárky, tichá odstřelovací puška s volbou krvácivé munice a podobně. Ze dříve velice chytlavé taktické střílečky se stal paskvil, který je stále prohlubován. A také velmi postrádám absenci detailnějších statistik. Hra nezaznamenává počet zabití zbraní, přesnost, počet výstřelů, hlav, jak dlouho jste danou zbraň měli v ruce, kolik jste hráli celkem her, úspěšnost vynesení bounty v procentech, streaky zabití, smrtí a další. Statistiky jsou ve hře velice skoupé a autoři líní inspirovat se například v Battlefield 3. Veliká škoda, protože takto jde navzdory veliké chytlavosti o pouze nadprůměrnou hru.

Pro: atmosféra, temnota, hororové prvky, lovci, zbraně, doplňky, nekonečný adrenalin, hraní multiplayer, faktor permanentní ztráty lovců a výbavy

Proti: nevyrovnané nalosování sektorů a týmů, hopsálci dávající hlavy od boku z velkých vzdáleností, výbušné kuše, nerealistický střelecký model, infantilní legendární lovci poznamenaní marvelovským směřováním, nedostatečné sledování statistik

+11