Pokud pro vás adventury znamenají zábavu, kterou zprostředkuje spousta pestrých postav, rozvětvených dialogů, nečekaných situací a příběh valící se divoce vpřed, tahle hra nebude pro Vás. Přesně tohle herní náplní není.
Obsah hry vyniká v jiných parametrech. Především je nutno vyzdvihnout silnou atmosféru. Která je umocněna tím, že ve hře se prakticky nemluví. Prostředí se stane vaším jediným společníkem a je nutno podotknout, že často jde proti vám.
Na každém kroku, tedy obrazovce, se setkáte se surrealistickými výjevy, které pracují s vaším podvědomím a dokážou vám rozhodit základní orientaci v prostoru a čase. Často nevíte, kde je nahoře, kde je dole. Pokud si u her libujete v uměleckém přesahu, budete si každou lokaci vychutnávat.
Herní náplní je interakce s různými stroji a objevování skrytých mechanismů. Přirovnal bych ji ke hrám jako je "Myst", "Riven", "Sentinel", "Obduction", "Uru", které také nemají dějové hádanky, ale jedná se o řetězec nepřetržitých puzzlů. Hra je hodně těžká a často dlouho trvá, než pochopíte princip provázanosti interaktivních prvků a napadne vás řešení.
Pokud hledáte oddech od akce, nebaví vás stále se opakující klišovité příběhy ve hrách a přejete si zažít poklidný a netradiční zážitek, kdy využijete hlavně svoji fantazii, logiku, abstraktní myšlení, hravost a přejete si zapojit mozkové závity, je "Outcry", nebo-li "Sublustrum" právě pro vás.
P.S.: Hra vyšla po půl roce s názvem "Sublustrum" v edici CD projektu s Českou lokalizací. Což chválím jako velmi odvážný krok, protože pochybuji, že takto netradiční hra přinesla nějak závratné zisky.
Obsah hry vyniká v jiných parametrech. Především je nutno vyzdvihnout silnou atmosféru. Která je umocněna tím, že ve hře se prakticky nemluví. Prostředí se stane vaším jediným společníkem a je nutno podotknout, že často jde proti vám.
Na každém kroku, tedy obrazovce, se setkáte se surrealistickými výjevy, které pracují s vaším podvědomím a dokážou vám rozhodit základní orientaci v prostoru a čase. Často nevíte, kde je nahoře, kde je dole. Pokud si u her libujete v uměleckém přesahu, budete si každou lokaci vychutnávat.
Herní náplní je interakce s různými stroji a objevování skrytých mechanismů. Přirovnal bych ji ke hrám jako je "Myst", "Riven", "Sentinel", "Obduction", "Uru", které také nemají dějové hádanky, ale jedná se o řetězec nepřetržitých puzzlů. Hra je hodně těžká a často dlouho trvá, než pochopíte princip provázanosti interaktivních prvků a napadne vás řešení.
Pokud hledáte oddech od akce, nebaví vás stále se opakující klišovité příběhy ve hrách a přejete si zažít poklidný a netradiční zážitek, kdy využijete hlavně svoji fantazii, logiku, abstraktní myšlení, hravost a přejete si zapojit mozkové závity, je "Outcry", nebo-li "Sublustrum" právě pro vás.
P.S.: Hra vyšla po půl roce s názvem "Sublustrum" v edici CD projektu s Českou lokalizací. Což chválím jako velmi odvážný krok, protože pochybuji, že takto netradiční hra přinesla nějak závratné zisky.
Pro: Atmosféra, netradiční prostředí, abstraktní řešení problémů
Proti: Hra je určena pro VELICE úzkou skupinu hráčů.