Dohnal jsem svůj největší herní rest, hooray! Originál jsem kdysi dávno zkoušel rozjet a tehdy se nedalo, navíc mě obecně odrazovala ošklivá grafika, vizuální styl na který tehdy ta technologie prostě nestačila, no a samozřejmě ovládání vypadalo jako maximální bolest. Remake proto je čistý dar z nebes, jsem skrze něj až šokovaný jak fantastickou hru tehdy nadesignovali a jak moc tehdy předběhli dobu - sám jsem do královského žánru immersive sim naskočil až s Deus Ex a Arx Fatalis, později až System Shock 2.
Remake působí přesně tak oldschool dojmem jaký bych od remaku chtěl, i díky výborně zvolené estetice, ale přitom se hraje výborně, jako vyloženě moderní hra, Ze srovnávacích videí vidím že do gameplay originálu občas tnuli docela výrazně, ale všude to imo bylo velice potřeba. Někde mohli pro lepší hratelnost imo tnout i víc... ale holt to už by pak nebyl tak moc remake.
Zůstal tak místy absurdně chaotický leveldesign, který tehdy byl peak, ale dnes už třeba Prey ukázalo jak má vypadat správně uvěřitelné prostředí vesmírné stanice které působí realisticky a ne jako samoúčelné bludiště. Ne že by se i to bludiště nedalo zapamatovat a pak se v něm dá navigovat docela snadno, jen ty přesuny mezi lokacemi a přebíhání mezi mnoha výtahy už jsou v pozdějších fázích hry trochu otravné. Otravná je i práce s přehnaně malým inventářem, no možná jsem ale jen nenašel dost modulů pro jeho rozšření, a hodilo by se přidat třeba i jen velmi rudimentární questlog, udržovat si přehled v tom co kde dělat není snadné, a vůbec si nechci představovat že bych od hry třeba jen na dva týdny odešel a pak se pokoušel navazovat.
To všechno ale k remaku tak nějak patří, je rozkročený mezi moderní hratelnost a velmi retro elementy, a pořád funguje jako výborná hra se skvělou atmosférou.
Remake působí přesně tak oldschool dojmem jaký bych od remaku chtěl, i díky výborně zvolené estetice, ale přitom se hraje výborně, jako vyloženě moderní hra, Ze srovnávacích videí vidím že do gameplay originálu občas tnuli docela výrazně, ale všude to imo bylo velice potřeba. Někde mohli pro lepší hratelnost imo tnout i víc... ale holt to už by pak nebyl tak moc remake.
Zůstal tak místy absurdně chaotický leveldesign, který tehdy byl peak, ale dnes už třeba Prey ukázalo jak má vypadat správně uvěřitelné prostředí vesmírné stanice které působí realisticky a ne jako samoúčelné bludiště. Ne že by se i to bludiště nedalo zapamatovat a pak se v něm dá navigovat docela snadno, jen ty přesuny mezi lokacemi a přebíhání mezi mnoha výtahy už jsou v pozdějších fázích hry trochu otravné. Otravná je i práce s přehnaně malým inventářem, no možná jsem ale jen nenašel dost modulů pro jeho rozšření, a hodilo by se přidat třeba i jen velmi rudimentární questlog, udržovat si přehled v tom co kde dělat není snadné, a vůbec si nechci představovat že bych od hry třeba jen na dva týdny odešel a pak se pokoušel navazovat.
To všechno ale k remaku tak nějak patří, je rozkročený mezi moderní hratelnost a velmi retro elementy, a pořád funguje jako výborná hra se skvělou atmosférou.