Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

King's Quest: Mask of Eternity

  • PC 80
Předtím, než jsem nainstaloval tuhle hru, jsem na zahraničních forech četl spoustu a spoustu negativních ohlasů. Prý se jedná o ostudu a nejhorší díl série. Tomu, že půjde o průser, by nasvědčovala i fakta o vývoji - design hry se 3x kompletně překopával, původně ve hře vůbec nebyly souboje, nestíhalo se, a tak se musely kompletně škrtat některé rozlehlé lokace, atd.

V komentáři k předchozímu dílu jsem si stěžoval na Disney stylizaci, v Mask of Eternity nastal velký obrat - z otravně barevných lokací a pohádkového feelingu se stalo ponuré dobrodružství podkreslené povedenou hudbou, sama designerka hry, Roberta Williams, prohlásila, že inspirací pro tento díl byla tvorba J. R. R. Tolkiena.

Tento díl je poprvé v sérii ve 3D a k tomu se váže řada nepříjemných věcí. Tou první je kamera, která ve 3rd person pohledu není úplně vyladěná (no co si budeme povídat, je fakt úděsná) a popravdě jsem po velmi krátké době přepnul do pohledu z vlastních očí. Tou druhou je ne moc pěkná grafika (některé textury jsou ke zblití), navíc hra je z nějakého důvodu velmi tmavá a dohlednost je jen pár metrů - dál vidíte jen černočernou tmu. No a příběh? Ten je opět (typicky pro KQ) dost jednoduchý - projdi celý svět a najdi všechny části masky - a žádné velké zvraty se nekonají.

Velice se mi líbila explorační složka hry - pohyb po dané lokaci je volný, můžete prozkoumat každé zákoutí, každý šutr, interface je taktéž velmi povedený - vše důležité máte po ruce (navíc ho můžete jedním tlačítkem schovat a nemít tak na obrazovce žádné zbytečnosti). Akční pasáže neboli souboje jsou zjednodušeny na maximum, prostě stačí tasit zbraň a na potvoru kliknout a k tomu si případně loknout nějakého potionu (heal, zvýšení armoru, neviditelnost, atd.). Nutno říct, že souboje jsem vítal (mimochodem pro zkušenějšího hráče je obtížnost normal až moc jednoduchá, doporučuju hard), lokace by bez nich byly příliš prázdné.

Překvapily mě hádanky s fyzikou, příklad za všechny - pokácej strom, abys zastavil vodu a tím mlýnské kolo a posléze mohl vyskákat do patra, i když občas z logického hlediska nedávají smysl - proč sakra v tom mlýně není žebřík? Rozesmál mě backflip, díky kterému umí postava vyskočit 3 metry do vzduchu. Potěšilo mě získávání nových zbraní a zbroje - vždycky jsem se těšil jak malej kluk až najdu zase nějaký lepší meč či kuši (ten set na konci mi udělal vážně radost). Lokace jsou příjemně rozdílné a prostředí se změní dřív, než stačí omrzet.

Tahle hra má s předešlými díly společného opravdu pramálo. Už to není ani tak moc adventura, jako spíš hodně jednoduché RPGčko s větším množstvím hádanek. Hlavně jí ale nechybí takový zvláštní epický nádech, prostě má svoje kouzlo. Tak i tak jsem se bavil a myslím, že ta kritika, která se na hru snáší z řad hráčů je přehnaná.
+16