Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Age of Empires: The Rise of Rome

  • PC 75
ALEA IACTA EST. Kostky jsou vrženy.
Tak jsem se přece před cca. deseti lety přece jen dočkal... Antickému světu Age of Empires totiž něco ještě chybělo… Chtělo by to více keramiky? Nebo spíš kýčovité sádrové sloupy s amorky na zahradu spolu s laciným zahradním nábytkem z plastu v ŘÍMSKÉM slohu? Ano! Římané jsou přesně to, co Rise of Rome na pevný disk konečně přinesl a udělal základní hru „úplnou“.

AMICI, DIEM PERDIDI. Přátelé ztratil jsem den.
Takový pocit jsem měl poté, co jsem prubnul kampaně v tomto datadisku. Ta v trial verzi za Kartágo ještě šla, na pancéřovaného slona se hezky dívalo, ale jak jsem měl jako dítě velkou představivost, začal na mě „příběhový mód“ hry působit až příliš genericky. Když vývojáři zahrnuli do hry i pozdní období říše, kdy byl pod soustavným útokem germánských kmenů, těžko mohli doufat, že jim zbaštím Germány, kteří vypadají stejně jako Babyloňané, protože to beztak přejmenovaní Babyloňané jsou a posílají na mne své (sub)tropické jednotky. Když navrch Germánie vypadá jako Mezopotámie a poskakují tam gazely, to by, nezlobte se, selhalo i imaginárium doktora Parnasse. To prostě nebyla Germánie, nebyla to ani Evropa, ale zrecyklované mapy s prvky ze základní hry. Nevěřím, že udělat jelena, vlka, prase, obarvit jinak trávu a přidat nějaký ten nový druh dřeviny byl pro profi vývojáře v roce 1998 až takový problém, aby tam tyto věci nemohly být, kdyby se jen trochu chtělo.

Naopak těch pár nových jednotek, vynálezů a civilizací osvěžilo skirmishe na náhodných mapách, jak prudce rozduplý grapefruit.

DE MORTUIS NIL NISI BENE.O mrtvých jen dobře.
Je to ale už dlouho a za ta léta AoE I s Rise of Rome neodmyslitelně splynulo a nemít dnes tenhle datadisk je pošetilost. Proč mrtvých? Protože sám na sobě pozoruji co hraji raději. AoE I už dám dneska rád jen jako MP. Do skirmishe, natož kampaně s dnes už silně předvídatelnou AI bych už nešel. Zato náhodnou hru i kus kampaně v AoE II bych si dal okamžitě a kdekoliv. Tak propastný rozdíl v hratelnosti a prezentaci mezi AoE I a II je. Přesto ve své době RoR základní hře jen pomohl, i když se domnívám, že mohl být ještě lepší a jeho přínos daleko větší, jen kdyby se tehdy skutečně chtělo a mohlo.
DIXI.Domluvil jsem.

Pro: VENI, VIDI, VICI. Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem.

Proti: ACTA EST FABULA. Hra skončila.

+29