Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mass Effect 2

  • PC 95
Na Druhém dílu jsem hned na začátku ocenil jednu věc, kterou bych nejpíš u většiny her považoval za mínus, a sice zjednodušení mnohých herních systémů z jedničky. Prakticky zmizel inventář, zjednodušilo se rozdělování abilit, čemuž pomohlo i to, že až na schopnosti, které opravdu používáte v boji se zbytek přesunul do upgradů společně s předmětovými vylepšeními, dříve rozdělovanými v inventáři.
Poladilo se ovládání party, které je mnohem lepší a intuitivnější stejně jako používání abilit samotných.
Jasně, chápu, že spousta lidí oceňovala ten složitější tzv. "RPGčkovatější" systém, ale já osobně jsem si oddychl, že se můžu naplno věnovat hře a příběhu a netrávím většinu herního času rozdělováním bodíků, itemů a vylepšení. Koneckonců Mass Effect není o tabulkách a inventáři, ale o příběhu. Ten jako takový nemusí být úplně originální, ale řekněme si na rovinu, co dneska je originální od podlahy. Dnes jde spíš o to, šikovně nakombinovat a skloubit jednotlivé prvky a to BW odvedli na výbornou, takže tu žádná.

Co je jedna z hlavních věcí, které ME činí skvělým a na čem stojí a padá (Zatím jen stojí :) jsou postavy, jeji chchování, osobnosti, problémy, dialogy, zkrátka všechno. Někdo se samozřejmě povedl více, někdo méně, ale žádný charakter není úplně plochý, "černý" nebo "bílý" (A přesto se mezi nimi najdou zajímavé kontrasty), všichni mají své problémy, které vás přivedou občas na všelijaká místa a hlavně spousty zajímavých dialogů.
Jak bylo slibováno, dočkali jsme se také reakcí na naše předešlá rozhodnutí, i když zatím jen takového slabšího odvaru, protože až na pár věcí se nám dostalo jen odpovědi v podobě mailu nebo krátkého dialogu. Nezbývá než doufat, že nám to všechno spadne na hlavu ve třetím díle :)

Aby nebyla jen chvála (Ačkoliv bych chtěl), tak si musím upřímně postěžovat na těžbu surovin, to se radši projedu zase v Maku než to. Ale je fakt, že pokud člověk dohrál poctivě ME1 a pak i ME2, nemusel natěžit téměř nic díky bonusům na začátku hry.
Další věcí je něco, co se v poslední době rozmáhá skoro ve všech hrách a sice přehnaná a téměř úplná lineárnost misí. Občas by se zkrátka šikla nějaká ta bonusová odbočka tu a tam.

Pro: Méně času stráveného v inventáři a tabulkách a více ve hře, Příběh, Postavy

Proti: Těžba, Lineárnost misí.

+14 +15 −1