Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Arcania: Gothic 4

  • PC 65
Arcania je především smutným důkazem toho, že název hru nedělá a spolu s odchodem lidí z Piranha Bytes odešlo z této série i vše, co jí tvořilo. Risen, ačkoliv musel stavět na novém světě bez možnosti odkazovat na předchozí díly, byl Gothicem 4 mnohem víc, než nejnovější dílko z dílen Spellboundu. Částečně je možné to omluvit tím, že tohle sousto těžko mohl někdo zvládnout tak, aby byla většina hráčů spokojena.

Arcania je jen esence původního Gothicu, kde je vše tak zjednodušeno, počínaje plytkými dialogy, bez možností volby, která by měla vliv na pozdější vývoj ve hře, přes nudné souboje, omezené na neustálé klikání, kdy nikdo nenutí hráče jakkoliv taktizovat, nemastné a neslané questy, kde je velmi těžké odlišit ty, které tvoří páteř příběhu a ty, které jsou jen jako vedlejší, čehož je docíleno zjednodušením těch hlavních na úroveň těch vedlejších až po dagradaci veškeré přidané hodnoty, která tvořila předchozí díly - prozkoumávání světa, mapa je zde sice velká, ale je to jen jeden lineární koridor (nelze vylézt na skalku, na kterou se tvůrci rozhodli vstup zakázat a co víc, ani plavat už není možné), ve kterém se navíc najde jen málo zajímavých míst, sběr všeho možného, co hrdina v přírodě najde, to sice jde, ale je to k ničemu, protože to prostě není třeba.

Tím, co Arcanii zabilo ve srovnání s předchozími díly úplně, je systém vývoje postavy, který je ... takřka žádný. Asi sedm podivných dovedností, do kterých lze vkládat body, odpadl výborný systém učitelů a placení jim za to, že postavu něco naučí. Zajímavé rozhodně bylo, že celých 16 levelů jsem nevěděl, jakým směrem se mám dát a co vylepšovat, tak jsem akorát sbíral body bez využití a na obtížnost normal to neznamenalo vůbec žádné komplikace. Wtf?! Jediné nebezpečí, které hrozilo a to i v pozdějších fázích hry byly situace, kdy bylo nepřátel víc, jinak souboje s kýmkoliv byly jen fraška.

Pozitivní na Arcanii je určitě grafická stránka, občas vypadala hra opravdu krásně, nicméně kazaily to opakovaně použité obličeje u cizích postav i fakt, že jejich kvalita byla dost proměnlivá a některé vypadaly vyloženě hnusně. Naopak hudební stránce se moc vytknout nedá, ta ke hře sedla náramně. Aspoň něco se tedy bezezbytku povedlo.

Jako nástupce Gothicu Arcania naprosto selhává, jako zábava na prá odpolední dokáže svou úlohu splnit.

Pro: Grafika, hudba

Proti: Naprosto osekaný vývoj postavy a RPG prvky, lienarní a koridorové, tupé questy, svět je pěkný ale zoufale prázdný

+11