Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Vodny

Vodny

Michal Bayerl • 39 let • bývalý recenzent na Doupe.cz, Eurogamer.cz a dosluhující tenista. • České Budějovice (ČR - kraj Jihočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Painkiller

  • PC 80
Vynikající 3D akce ze staré školy, která v roce 2004 překvapila celou hráčskou veřejnost. Za prvé: prostředí byla rozmanitá, nápaditá a nepostrádala tajemnou atmosféru. Podívali jste se do středověké Evropy, Babylonu či do období Křížových výprav. Za druhé: nepřátelé - je jich hodně a krásně se kosí. Zbraně - pět druhů zbraní, každá s dvojím módem střelby. Unikátní zbraní byl kolíkovač, který šlo proměnit v raketomet vystřelením granátu a jeho následným trefením kůlem ve vzduchu. Toho se hojně využívá v multiplayeru.

Grafika - vynikající fyzikální engine, který umožňoval doslova přikolíkovat nepřítele ke zdi. Hra také jako jedna z prvních využívala dynamického světla a stínů, což je vidět hlavně v levelech plné zombií, které se šourají s loučí v ruce a osvětlují všechno kolem sebe.

Hratelnost - beztarostná hratelnost připomínající 3D akce ze staré školy. Po čase to ale bylo trochu stereotypní - nepřátelé se objevovali neustále dokola a akce nebrala konce. Sbírání duší po mrtvých a zlaťáků připomíná sbírání pokladů ve Wolfensteinovi 3D, ale zde navíc byl hráč odměněn dočasnou supersilou. S tím souvisí také nákup tarotových karet za peníze nebo jejich získání splněním úkolu. Nakonec nesmím zapomenout na velice zajímavé bossy, kteří vždycky měli nějakou tu slabůstku, kterou musel hráč odhalit.

Bossové v Painkillerovi patří k těm největším co se zatím v 3D akcích objevili. Hra nepřinesla nic nového co se příběhu či samotné hratelnosti týče, ale těžila především z nenáročné akce, kdy hráč prakticky nemusel přemýšlet a jenom si užíval akce.

Pro: Grafika a fyzikální engine, spousta nepřátel, hodně krvavé a brutální, pět perfektně vybalancovaných zbraní, závěreční bossové

Proti: Občas stereotypní, prakticky bez příběhu a jakéhokoliv stotožnění hráče s hlavní postavou

+17