Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Age of Empires II: The Age of Kings

  • PC 95
Tak jsem si řekl, že bych mohl napsat koment k Age of Empires 2. Jenže pak jsem se sám sebe musel zeptat, co vlastně budu komentovat, když už skoro více než 5 let hraju defakto jen náhodné mapy proti PC a občas si dáme s kamarády nějakou tu online bitvu ? A tak jsem Ejdže za cca týden poctivě dohrál i co se týče kampaní a po tomto zažitku ještě zvedl hodnocení z 90 % na 95 %.

AoE2 představují klasickou RTS ve stylu těž suroviny, vyráběj jednotky a posílej je na nepřítele, ale v tomto směru dovedenou k naprosté dokonalosti. Hlavními klady je velké množství hratelných národů, kdy to není jen i jiném názvu a barvičce, ale hratelnost je opravdu za každý více či méně odlišná a hráč tomu musí přizpůsobit svou strategii a také variabilita prostředí, ve kterých se hra odehrává. Při troše snahy, lze v přiloženém editoru vytvořit snad jakoukoliv oblast na zemi. Pak je tady spousta maličkostí, které hru posouvají právě tam kde je - možnost obsazovat budovy jednotkami, které tak získávají lepší obranu, několik druhů formací, po instalaci datadisku i vcelku intelignetní vesničany, kteří dokážou pracovat do jisté míry sami a není jim třeba věnovat takovou pozornost.

Co bych na hře obvzvláště ocenil je to, že nejde o žádnou zběsilou klikačku, jako v některých jiných hrách. Pokud samozřejmě nepočítám profi hry, tak může jedna hra trvat i několik hodin a za tu dobu se stát mnoho zvratů. Několikrát jsem se přesvědčil, že pokud si člověk nedá pozor a uteče mu nějaký vesničan soupeře ze skoro již zničeného města, tak za chvíli už může být zase dost "horko". To platí hlavně v online hře. Samotné singl kampaně byly docela zábavné, ale těžiště hry podle mě i po jejich dohrání stojí na skirmish mapách nebo MP bitvách.

Ještě se musím zmínit o zpracování a někteří mě možná utlučou, ale i když je ta hra stará skoro 10 let, ta pro mě jde pořád o jednu z nejlépe vypadajících strategií. Je to i tím, že zastávám názor, že strategie má být ve 2D a třetí prostor je možná líbivý, ale na přehlednosti obvykle nepřidá. Zvuky jsou na výborné úrovni, hudbu jsem si vypínal, rušila mě u přemýšlení :)

Pro: Období středověku, dobře nastavené národy, které se neliší jen barvou a názvem, klasická RTS v té nejlepší formě, i dnes výborně vypadající, rozvětvený technologický strom i velké množství budov a jednotek, editor, populační limit 200 ve skirmish mapách

Proti: Místy umělá intelgience PC protivníka, populační limit 200 ve skirmish mapách :)

+30