Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
39 let • Playa • Kopřivnice (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

The Callisto Protocol

  • PS5 85
TCP je za mě jedna z těch her, kde půjdu proti proudu. A to proti hodně silnému. Prodeje tohoto titulu jsou obecně daleko za očekáváním a studio Striking Distance počítá ztráty. Vzhledem k rozpočtu okolo 160+ mil. dolarů, je počet prodaných kusů, který se zastavil někde kolem 2 mil., docela díra. To samozřejmě podporuje fakt, že bude mít studio problém s budoucími projekty, což je za mě škoda. Mně se trefili do vkusu opravdu výborně. A proto hraji hru již podruhé.

Hra se odehrává v roce 2320 na jednom z měsíců Jupitera ve věznici Black Iron. Zde se v kůži Jacoba Leeho (hraného reálným hercem Joshem Duhamelem) ocitáte jako vězeň po havárii vaší lodi. Hned od začátku je ale s věznicí něco špatně a když dojde k propuknutí nákazy, musíte se začít rvát o holý život s mutanty, kteří kdysi obyčejné lidi připomínají už jen velice vzdáleně.

Od první chvíle mě naprosto odzbrojila grafika a audiovizuál. Není na trhu moc her, které by se tímto designem mohly chlubit. Vše působí až fotorealisticky, Jacob má na sobě pot, obludy jsou skutečně vykresleny do detailu, level design je působivý, i když často dost tmavý. Hra nám sem tam nabídne i pohled mimo komplex Black Iron a i exteriéry vypadají opravdu skvěle. Tři roky stará hra vypadá pořád naprosto špičkově. Abych znásobil zážitek, hraji pouze na sluchátkách a zvuky musím pochválit také. Za mě se studiu v tomto ohledu povedla špičková práce.

Během své cesty budete mít na výběr pár zbraní. Není jich moc, ale vzhledem k omezenému inventáři to stejně asi nijak nevadí. Kromě střelných zbraní mi trochu chybí klasické "házecí zbraně". Ve hře nejsou žádné koktejly nebo granáty. Tuto chybějící část, ale docela dobře řeší GRP (taková telekinetická rukavice). Tou můžete přitahovat nepřátele a házet je na různé bodáky nebo třeba do propastí. Zároveň můžete po nepřátelích házet různé předměty včetně explozivních barelů. S rukavicí je opravdu docela sranda a je dobré sledovat okolní prostředí, protože si může hráč tímto způsobem vymést cestu poměrně snadno. Všechny zbraně se pak dají různě vylepšovat na jakýchsi 3D tiskárnách. Píše se rok 2320, tak proč ne :-)

Nepřátelé jsou výborní. Je jich několik druhů a každý dokáže zatopit trochu jiným způsobem. Boj nablízku s nimi není ale úplně lehký a chce to zvládnout trochu krkolomný dodge systém. Na druhou stranu moc nechápu ten hate. Já si na něj zvykl poměrně rychle a v kombinaci s různými komby je pak radost bojovat s větším množstvím nepřátel. To takový soubojový systém například v posledním Dead Island 2 je naprosto katastrofální v porovnání s TCP. Jak jsem již psal výše, jdu proti proudu. Jediná věc, která mě opravdu iritovala byly jakési kopie vajíček z vetřelce, ze kterých vyletí něco jako hlava a jde vám po krku. Problém je ten, že letí na strašně dlouhou vzdálenost a hodně rychle. Takže líheň nejen, že nevidíte včas v té tmě, nelze se tomuto monstru ani vyhnout. Tohle je za mě dost zbytečný přešlap. Těchto nepřátel ale ve hře není naštěstí moc.

Jinak má hra super gore level. Krve je hodně a destruktivní zóny nepřátel jsou skvělé. Příběh je pak maximálně průměrný a těším se, co nabídne datadisk.
Rozhodně si nemyslím, že TCP hrou špatnou a ani průměrnou. Dokonce je za mě lepší i než Dead Space, což se mnou asi zase a opět nebude většina lidí souhlasit. Ať už tak nebo tak, je škoda, že se studiu tento projekt nepodařil dle prodejních představ. Nyní nezbývá, než čekat na ILL :-)

Pro: grafika, audiovizuál, monstra, atmosféra

Proti: pro mnohé kostrbatý dodge systém, průměrný příběh

+11