Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 37 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Star Trek: Elite Force II

  • PC 85
Star Trek byl vždy spíš vyměklý. Postavy se chovaly vždy čestně a zásadově. Neexistovalo porušit předpisy a jít podle vlastní iniciativy. Autoři se snažili divákovi předhodit vizi vyspělé a mírumilovné civilizace. Civilizace prostá předsudků a tolerantní k jakýmkoliv odlišnostem. Když už někdo vynalezl warp pohon, musí mít přece nadhled. To dá rozum. V takové mentalitě a v prostředí sterilních, podivně obtáhlých uniforem, aby člověk antihrdinu pohledal. O to zajímavější je zdejší seskupení elitních bojovníků zvaných jako Hazard Team, kteří jsou vysíláni na nejnebezpečnější mise, kde už není jiné možnosti, než násilného boje (jestli se vymazání lasery dá považovat za násilí).

Voayger se po velkých peripetiích vrátil z Delta kvadrantu a členové Hazard Team se rozprchli po flotile federace. Velký prostor pro návrat Enterprise a ikonického kapitána Pickarda (ve hře s hlasem Patricka Stewarta). Přes odpor vrchního velení dá Hazard Team znovu dohromady a může se vyrazit do akce. Do boje v akční hře, která zase tak úplně akční není. Děj je hodně filmový. Plný animací, kterých je až překvapivě mnoho. Po jejich skončení se ne vždy střílí. Často se mluví a vy si dokonce občas můžete vybrat odpovědi nebo rozhodnutí, jakým směrem jít. Nejsou to hluboká rozhodnutí a moc jich tam není. Spíš na vedlejší zápletku. Jako kratičké osvěžení je to fajn.

Zbraně jsou podle mého slabina Star Treku obecně. Když máte svět, ve kterém neexistují zbraně střílející projektily (až na zdejší granátomet), nýbrž jen energii, z podstaty nejde udělat velkou rozmanitost. V Elite Force dostanete energetické ekvivalenty ke konvenčním zbraním. Pušce, útočné pušce, brokovnici, odstřelovací pušce nebo třeba k rotačáku (ehm, "konvenčnímu"). Za mě trochu nezajímavé, ale budiž. Po nějaké době jsem si zvykl. V krátkých úrovních to dlouho vypadalo, že akce ani není hlavní náplň hry.

Asi polovinu hrací doby jsem totiž strávil hledáním tajných míst, které ale vůbec není jednoduché najít a byla to spíš frustrující činnost. Jasně, hráč by se na to mohl vykašlat a nehledat je. Problém je v tom, že hra za určitý počet objevených tajných míst odměňuje zpřístupněním bonusových úrovní. Ač jsem se snažil jak blázen, našel jsem jich jen 41 ze 70 a odemkl tři ze šesti úrovní.

Po této neustálé zkušenosti jsem byl na hru celkem naštvaný a chtěl jí strhat. Málo akce, nezajímavý příběh, všechno se pomalu vleklo s nezajímavým zbraňovým arzenálem. Naštěstí Elite Force II udělal to, co mám na akcích tohoto typu nejraději. V druhé polovině zrychlil tempo, začal proti hráči posílat zajímavější nepřátele, pomalu gradoval, posílal čím dál nebezpečnější bosse a zakončil to skvělý finálním soubojem, který měl opravdu grády.

Jsem spokojený. Nakonec jsem dostal to, co jsem chtěl. Ani bonusové mise mě tolik netrápili. Těch pár zpřístupněných nebyli velký zázrak.
Doporučuji hrát hru na některou z těžších obtížností. Dobré je v menu nevypínat hudbu. V animacích je svázaná se zvuky. Chápu, že vesmíru je vakuum. Bez ozvučení to ale nemá žádnou šťávu.

Pro: filmový přístup, velká gradace v druhé polovině, bossové jsou správné koření

Proti: vlažnější tempo první poloviny, většinou nezajímavé zbraně, odměny za nalezení tajných míst

+27