Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mafia II

  • PC 75
Těsně po vydání by bylo mé hodnocení kritičtější než teď. Jedná se zejména o osekanost a nevyužití plného potenciálu hry.

Dnes hru hodnotím o něco mírněji, pár let už od vydání uteklo a přistupoval jsem k ní tedy jako ke hře, která je nástupcem první Mafie, ale dal jsem stranou některé ze slibů, které vývojáři nedodrželi.
Hra jako taková je velice dobrá, grafika je i na dnešní poměry neobvykle hezká, zvláště pak prostředí a modely aut, ale i různé potěšující detaily jako možnost zhasínat/rozsvěcet, pouštět rádio, otvírat okna, pouštět vodu atd. Zejména pak v zimním období vypadá hra naprosto famózně.
A pak skok do letního období, dobře vymyšlený, je hodně znatelný. Posunete se v čase pár let a venku jako by se změnila doba. Nová auta, některá poupravená místa, nová hudba, noví lidé, a samozřejmě jiné roční období. Grafické zpracování hry je ukázkové a i dnes opravdu pěkné.
Zvukové zpracování taktéž velice dobré, ať už hudba v rádiu nebo misích je atmosférická, zvuky okolí jsou přirozené.
Hratelnost je chytlavá, a to i díky bravurně zvládnutým přestřelkám, poměrně dobrému jízdnímu modelu, pěstním soubojům a náplním misí.
Hra je lineární, během misí je možnost jezdit po městě a zde se objevuje první problém - totiž nevyužití města. Velkou část postav, které během příběhu poznáte, potkáte tak maximálně jednou, dvakrát za příběh. Při tom hra naznačuje, že s nimi byly daleko větší plány. Totéž platí i o samotných rodinách, které svůj potenciál ztratily naplno. Jen pár misí pro každou rodinu je nedostačující a kromě Eddieho a Henryho si snad k žádnému jinému členovi rodiny kladný vztah neuděláte.
Příběh je velice dobře napsaný, mohlo by v něm být daleko více rozvinutého, nevyužitý potenciál zde smrdí na míle daleko. A to je špatně! Postavy jsou totiž dobře napsané, zahrané a každá má svou osobnost. Jedná se o jedny z nejlépe zpracovaných charakterů posledních dob, a právě proto je škoda toho, že některé nedostaly více prostoru.
Kampaň se skládá z 15 kapitol, které zaberou pod 10 hodin času, jednotlivé kapitoly se skládají z různorodých úkolů a právě díky vynikajícím přestřelkám a pěstním soubojům, tak i díky velice dobré AI a vtipně hláškujícím kolegům kapitoly odsýpají a něco ve Vás obvykle zanechají. A zvraty jsou také zajímavé, až na ten odfláknutý konec.
Co chybí, tak jsou vedlejší úkoly, nic takového zde nenajdete a je to ohromná škoda. Open World hra by něco takového měla mít...
Atmosféra města, prostředí a celkově té doby je zvládnuta perfektně, policie je nyní mírnější, honičky jsou v pohodě. Při rozbití auta pak určitě oceníte možnost jeho ruční opravy. Také je zde malý tuning auta, možnost vykrádání obchodů, podplácení policie, dovážení aut a to je vlastně asi všechno.

SHRNUTÍ: Mafia 2 byla po svém vydání mnohými kritizována a to zejména proto, že byla značně osekaná a je to na ní znát. Hra, ač je velice dobrá, smrdí nevyužitým potenciálem, mnohými chybějícími základními prvky a podivným koncem. A to je škoda, protože kdyby vývojáři splnili to, co slibovali, mohla se Mafia 2 stát jednou z nejlepších her ve svém žánru. Takhle se od fanoušků dlouho očekávajících tento díl dočkala průměrné odezvy. Je to škoda, protože M2 k pomyslné vítězné hranici neměla daleko, a měla k ní našlápnuto správným směrem, jen kdyby...


Hodnocení Definitive edition: 
Hra má lepší grafiku na mnoha místech, zvláště pak při odlescích a detailech postav, na druhou stranu se potýká také s řadou grafických glitchů typu podivná pára z kanalizace, blikající odpadky na zemi, roztodivné oči Lea - jednou byly bílé, poté zase Leo koukal pouze do strany, i když byl Vito před ním, atd. Ke konci hry se objevil i zvukový glitch, kdy docházelo k tomu, že Vito a Joe neustále opakovali každou větu dvakrát. Naštěstí to nejsou glitche, které by narušovaly hru a hra tak funguje velmi dobře. Jediné problémy s frameratem nastupují při plném využití PhysX ve spojitosti s velkým množstvím nepřátel na scéně.

Pro: Grafika, ozvučení, dabing, postavy a jejich propracovanost, příběh, prostředí, časové zasazení, pocit ze střelby i souboje, jízdní režim

Proti: Osekané možnosti, urychlený závěr, nevyužitý potenciál

+20