Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jan Maršík • 38 let • Freelancer • Dubaj - UAE (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Halo Infinite

  • PC 90
Tak jsme se dočkali! Trvalo to pěkných pár let ale nakonec nám 343 Industires naservírovali svůj nejnovější počin ze světa Halo s podtitulem Infinite a Microsoft ho jako bous hodil i na Game Pass, což nejeden pařan včetně mě kvitoval s nadšením. Po mnoha hodinách strávených v kampani i multiplayeru jsem se rozhodl, že sepíšu pár řádku k tomu co si o tom celém myslím.

Začal bych asi tím, že nejnovější Halo považuji za velmi kvalitní a dobře optimalizovaný titul, který nejen luxusně vypadá ale i perfektně zvučí a má naprosto precizní gunplay. Start příběhu je velmi filmový, zábavný a naučí vás základy ovládání. Po cca hodině dostanete na hraní otevřený svět, ve kterém je obrovská možnost se vyblbnout. Můžete se vrhnout na sbírání všudypřítomných audiologů, zabíjení vysoce postavených nepřátel na zakázku, osvobozování vašich bratrů ve zbrani nebo ničení bází a mnoho dalšího. Čím dále jste, tím více si odemykáte zbraní a vozidel jimiž se lze na osvobozených základnách vybavit. Samozřejmostí je potom i upgrade postavy. Pojďme se některé jednotlivosti podívat blíže.

Začnu asi u zbraní. Dostanete jich do vínku obrovské množství a i když si jich oblíbíte jen pár, budete časem nuceni používat do určitých situací i ty ostatní což je velice zábavné. Střelba, míření a pocit ze zásahů je jedna velká báseň ne-li milostný dopis všem FPS pozitivním hráčům. Vrhnout se do akce je vždy naprostá paráda. Master Chief dostal tentokrát i kotvičku, kterou je možno si k sobě přitahovat zbraně, vybuchující "barely" (které následně po někom hodíte) nebo sebe sama vystřelit na nedostupná místa či k nepřátelům . Ideální stav potom je, když ji upgradujete a ona dokáže dát elektrošok komukoliv na koho ji vystřelíte. Můj standartní útok potom vypadal tak, že jsem si zmapoval terén, vybral ideálně kombo zbraní, z dálky odstřelil co šlo (pokud si nepřátele vaši střelby všimnou, začnou se schovávat) a vrhnul se na čištění pěkně zblízka. Kotvička, pěsťovky, střelba, házení čehokoliv na kohokoliv, když teklo do bot odtáhnout se kotvou do bezpečí a tam počkat na dobití štítu a zase balet plný akce opakovat do zblbnutí.

Svět není extrémně velký ale ani malý a je obrovská sranda ho prošmejdit jak to jen jde ať už pěšky, letecky nebo ve vozidlech. Odměnou za to budou vylepšení postavy a díky audiologům i nové vědomosti o okolí, zasazení a příběhu. Když vás nebaví běhání sem a tam, skočíte si do hlavní mise která vám v pohodě zabere klidně i hodinu, mrknete se na boží animace, pohnete se o kus dál v progresu a jdete zase do "free zóny" dělat bordel. Kupa collectibles se vám zobrazí na mapě po obsazení báze ale mnoho dalších věcí si prostě musíte najít sami a to už nějaký čas a um sežere. Co jsem však obdivoval nejvíc, byly výhledy do dáli z pokud možno co nejvyššího místa na mapě nebo z něčeho co umí létat - to opravdu stojí za to, žádný loading, žádné frame dropy, prostě krása. A pokud si to naladíte na ultra detaily jako já, budete dost možná i slintat.

Celá hra vypadá naprosto krásně a uhlazeně, je velmi dobře optimalizovaná a hrát ji je opravdu potěšení. Pařbu jsem vyladil na maximální detaily v QHD rozlišení a šlapala naprosto parádně a měla stabilních 100+ FPS. Jen první loading z hlavního menu do kampaně trvá delší dobu (i na SSD) ale pak už se vše nahrává poměrně instantně (když už se něco nahrává). Frame dropy se téměř nekonaly a celé to svištělo jak dobře promazaný motor. Z tohoto hlediska si opravdu nemám na co stěžovat a přijde mi to jako velmi dobře odvedená práce a pokud tomu všemu pomohl odklad, hře to jedině prospělo.

Co určitě nesmím opomenout je naprosto boží soundtrack jenž si člověk může pustit i samostatně a bude ho bavit. Perfektní tracky - tu epické tu pohádkové nebo fantasy s prvky motivů Halo jak už to tak v tomto světě chodí. Ozvučení a dabing jsou na profesionální úrovni a nemají chybu. Když sledujete cutscény tak jedině se zatajeným dechem jelikož vypadají úžasně, mají filmové kamery, střih a působí krutě dobře. Halo Infinite určitě splňuje pojem next gen na jedničku.

Je čas ztratit slovo i k multiplayeru. V první řadě je potřeba říci, že za kampaň se platí a hra více hráčů je free, tedy do chvíle, než si koupíte season pass protože bez něj se mnoha odměn ve svém progresu nedočkáte. Jen mě trošku mrzí, že je potřeba plnit úkoly jinak nebudete levelovat, bylo by ideální, kdyby stačilo prostě hrát zápasy a zabíjet. Jenže pokud nesplníte nic z toho co se po vás chce dostanete pouhých 50 XP což je pro další postup naprosto tristní. A co se po vás chce? Inu, někdy zabíjet určitou zbraní, jindy sbírat vlajky nebo mlátit hráče pěstí - to a mnoho dalšího je váš jediný přísun XP. Obchod je plný předražených skinů a jediné, za co se opravdu vyplatí platit, je zmíněný season pass díky němuž si budete alespoň upravovat vzhled hrdiny, vozítek a zbraní. Multiplayer nabízí kupu herních módů takže se vám hraní jen tak neokouká. Na to, že se jedná o free záležitost, hru -zatím -neokupuje skoro žádný cheater (pokud máte jinou zkušenost dejte vědět) a je radost se utkávat s ostatními. Jediné, co trošku ruší flow je zdlouhavé hledání hry, nicméně neplatí to vždy, víkendy celkem frčí. Věřím však, že do budoucna se změní jak rozdávání zkušeností, tak ceny v obchodě a bude se jednat o kus lepší hru než je teď.

Vzato kolem a kolem...Kampaň mě velice bavila, naplnila mě nadšením, užil jsem si drsné hlášky Master Chiefa a jeho cestu za vítězstvím, parádní filmečky, úžasnou hudbu i nemalý svět. Multiplayer mi zase ukázal, že nepatřím ještě do starého železa jelikož v něm mám dobré výsledky - na rozdíl od Call of Duty které je na mě příliš rychlé a frenetické. Halo má pro mě akurátní tempo a příjemnou skvadru hráčů kteří se nebojí do hry zapojit mozek takže se dá hrát i bez možnosti komunikace - někdy. Inu, nečekal jsem to, ale Halo Infinite se pro mě stalo velice příjemnou hrou která mě v mnohém překvapila a hodlám dál zůstat i u hry více hráčů. Viděl bych to na krásnou devítku, takovou tu navoněnou, naleštěnou a zaslouženou.

Pro: Audiovizuál, gunplay, optimalizace, kampaň

Proti: Opakující se interiéry, občasné bugy

+16