Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Ishar 3: The Seven Gates of Infinity

  • PC 85
Ishar 3 je stejne jako predchozi dily defakto umelecke dilo na poli pocitacove grafiky. Je mozna trochu nezvykle zacit hodnocenim grafiky, ale Ishar 3 stejne jako minule dily nijak neexceluje po rpg strance a jeho hratelnost je uz tradicne misty trochu tezkopadna. Vse je postaveno na zvlastni atmosfere, kterou jsem u jinych her nezazil. Isharu 3 by se stejne jako minulym dilum dalo vytknout mnoho chybicek a chyb, ale vse prebiji dokonaly feel a pocit z nadherne stylove grafiky. Krome toho, ruzne pihy na krase jsou zpusobene spise originalnim pristupem autoru k zanru. Cela serie Ishar, vcetne predchudce Crystals of Arborea totiz vypada jinak a hraje se jinak, nez vsechny ostatni dungeony.

Ishar 3 zacina masivnim renderovanym intrem s drakem v hlavni roli, se kterym budete mit tu cest v samotnem (a vpravde impozantnim) zaveru. Pribeh je nicmene stejne jako v minulych dilech pouze nastinen, coz zase prispiva k tajemne a zasnene atmosfere hry. V uvodnim menu se nachazi prvni velka zmena oproti minulym dilum - moznost generovani kompletni party jakozto jakysi posun v neprilis user friendly pristupu autoru, coz nicmene nebylo zrovna to prave orechove vzhledem k tomu, ze kompletovani druziny po hospodach a hledani oblibenych charakteru (Targhan, Zeloran etc.) patrilo k tomu nejlepsimu, co tato serie nabizela. Je zde samozdrejme i moznost zacit pouze s hlavnim hrdinou druheho dilu Zubaranem, nebo export cele party z minuleho dilu, nicmene vzhledem k uz tradicne pomerne velke fluktuaci postav ve vasi druzine v Isharech je lepsi nepestovat si vic postav, nez 3 a zbytek nabirat podle potreby. I zde pak dochazi k situacim, kdy je treba vymenit v polovine hry nektere postavy ze sve druziny za jine, nutne pro dalsi postup v pribehu. Jednou vyhozene postavy pak nejdou znovu najmout, coz je k vzteku. Vztahy mezi charaktery v druzine patri k trademarkum tehle serie a Ishar 3 samozdrejme neni vyjimkou. Kdyz jsem hru dohraval, tak jsem mohl utocit pouze 3 cleny party, ostatni 2 utocili vyhradne na sebe navzajem, vyhodit je z party neslo, protoze s tim nesouhlasili zbyli clenove druziny a zabit je mi bylo lito. S druzinou v Isharech proste neni nikdy nuda a to i kdyz najimate pouze ta povolani a rasy, ktere by spolu meli vychazet.

Ishar 3 se prakticky cely odehrava ve meste Koren-Bahnir, ktere je tim nejlepsim mestem, ktere jsem v RPG zazil az do prichodu Baldur`s Gate. Je proste nadherne, deli se na chudinskou a bohatou cast, kam se jen tak nedostanete. Samozdrejmosti jsou stejne jako v minulem dile hospody, obchody nebo treba banka. Navrat bohuzel opet nehlasi ruzne skoly magie a jinych dovednosti, ktere byly pouze v prvnim dilu. Pribeh se toci kolem cestovani casem a v jeho prubehu se v zavislosti na vasich akcich meni i vzhled mesta. Podivate se nejen do dzungle nebo do nadherneho podzimniho lesa, kde je carodej zaklety do podoby myvala, ale i na stare zname zasnezene hory, kde grafika primo exceluje. Obtiznost je tradicne nekde mezi stupni "vysoka" a "hardcore". Moznost zakysu hrozi velmi casto a to zejmena v dungeonech, situaci hracum nezlehcuje ani trochu netradicni zpusob kouzleni a alchymie, ktere ale maji neco do sebe a fakt, ze spat je mozne pouze v hospode. Za objektivni chybu by se dal povazovat fakt, ze banditi ve meste leveluji spolecne s hracem.

Serie Ishar a jeji bohuzel posledni dil je pro me osobne jakysi predchudce serie Baldur`s Gate nejen v tom smyslu, ze se prakticky cela odehrava pod sirym nebem a jsou zde prekvapive vyrazne naznaceny vztahy mezi cleny vasi druziny, ale i v tom, ze pred serii BG byla serie Ishar mou nejoblibenejsi RPG serii vubec.

Pro: neopakovatelna atmosfera, lahudkova grafika, obrovsky vyber npc, nadherne stredoveke mesto

Proti: dabelska obtiznost, nutnost vyhodit nektere postavy z druziny, levelovani banditu

+14 +15 −1