Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Vašíček • 34 let • IT Administrátor • Dobruška (ČR - kraj Královéhradecký)

Komentář

Přejít na komentáře

Crying Suns

  • PC 75
To tak jednou člověk dostane náladu na rogue-lite, a pak si uvědomí, že na Epic games mu ladem leží Crying Suns. Moje zkušenosti s FTL mě samozřejmě připravily na to, co se bude na mé obrazovce odehrávat, ale přece jen je tu určitá dávka inovace, která mě nenechala chladným.

FTL z mého pohledu hodně strádá absencí zajímavějšího příběhu. To si Alt Shift uvědomili a nacpali do této jednohubky tolik informací, že by vydaly na seriál typu Battlestar Galactica. Beze srandy. Ať už je Crying Suns jakákoliv, myšlenky a nápady obsažené v příběhu jsou nesmírně rozvětvené, relativně uvěřitelné a drží se sci-fi tematiky jako klíště. Problémem je tu styl předávání informací - ač tu vznikla jakási kultovní Asimovina, musel jsem se do čtení nutit, protože je tu textu jak nas...ázeno v lese. To už je úděl nezávislých her.

Plačící Slunce se oblékla do stylového pixel-art kabátku a dost jim to sluší. Kromě hezky rozpohybovaných stylizovaných kostiček tu uvidíte také relativně hezké 3D modely. Nějakým zvláštním způsobem to do sebe pasuje, a to spolu s elektronickým ambientním soundtrackem.

Jak je na tom gameplay? Prakticky má dvě části. První je naklonovaná z FTL - létáte po planetárních systémech a narážíte na různé události, které řešíte. Sbíráte Neo-N, což je vlastně palivo, a šrot, což je...ehm...šrot. Za tyto suroviny si kupujete a vylepšujete všechno možné, což vám umožní přežít. Přežít co? Jo, v tom spočívá druhá část gameplaye - narazíte-li na ziskuchtivého piráta nebo fanatického uctívače strojů, přijde čas na držkovou. Na obrazovce se rozprostře hexové pole, a vy vysíláte své letky do boje a pálíte z palubních zbraní, abyste z protivníka udělali co nejdříve cedník.

A teď to přijde. Proč jen 75 %? Upřímně, přes luxusní příběh, do titěrností promyšlený lore, příjemné mechaniky a audiovizuál, se na mém hodnocení podepisuje brutální stereotyp. Nevím, jestli už je ze mě mrzout, ale kupředu mě hnal jen příběh, a ve chvíli, kdy jsem hru dohrál, už mě ani náhodou nenapadne ji znovu spustit. A pak samotná podstata rogue-like a rogue-lite: smrt se rovná restartu ...a taky rage-quitu, protože tohle pro mě asi fakt není. Až někdo udělá z téhle látky seriál, budu ho žrát. Hra mi ale jednou stačila...na krásných 25 hodin.

Pro: Hezky promyšlený příběh, lore, audiovizuál

Proti: Po čase velký stereotyp

+10