Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
35 let • Software developer • Olomouc (ČR - kraj Olomoucký)

Komentář

Přejít na komentáře

Sea Salt

  • PC 80
Nečekaně jedna z těch lepších adaptací H. P. Lovecrafta. Tváří tvář hrůzám kosmického hororu má lidstvo málokdy šanci zvítězit (nebo si alespoň zachovat zdravého ducha) a to Sea Salt bezezbytku naplňuje. Jedná se totiž o jednu z mála Lovecraftian her z druhé strany barikády - tady hrajete za kosmický děs.

Na to, jak triviální je ovládání (jeden analog stick a nějaká dvě tlačítka), nabízí hra poměrně komplexní herní náplň. Vašim úkolem je s hordou hrůz plenit lidská obydlí. V tom se vám snaží zabránit lidští nepřátelé, rozdělení do několika archetypů, a občas i nějaký boss. Mimo to, že si můžete vybírat sestavu útočící tlupy a zhruba udávat jejich pohyb, toho o moc víc dělat nejde.

A ono to kupodivu i stačí k celkem hlubokému a zábavnému hernímu zážitku. Každá nestvůra, kterou do party přivedete, má totiž určité statistiky (rychlost, damage, ale i hrůzostrašnost) a často speciální schopnosti. Vaši nepřátelé jsou na tom dost podobně, dělí se do několika tříd, z nichž na každou platí trochu jiná taktika. A když se pár různých tříd enemáčů shromáždí na jednom místě, pak už jde opravdu do tuhého a dokáží vám slušně zdecimovat sebevětší stádo červů, lichů, rybích lidí a dalších monstrozit.

Hra vás tak nutí neustále taktizovat a plánovat další postup. A právě vymýšlení kombinací monster a taktik proti té které skupině lidí je ta největší zábava. Nejintenzivnější jsou potom chvíle, kdy vám z obrovské tlupy po posledním fightu zbydou třeba jen 2 kultisté a vy s nimi musíte vybudovat celý ten kolotoč hrůzy od znovu. Nejednou jsem si při hraní vzpomněl na CARRION, který vytváří podobné zážitky.

Mimo to si postupně odemykáte hratelné hrdiny, apoštoly, z nichž každý mění styl hry, často i dost elementárně. Kromě hlavní kampaně je tu ještě aréna, kde si můžete zkoušet různé kombinace a herní strategie proti vlnám lidí. Jednou jsem ji zkusil, ale po dohrání hry mě už nic moc netáhlo se do ní vracet. O příběh se nebudu rozepisovat už vůbec, tvoří tu jen rámec, i když příjemný a plný kvalitní nadsázky.

Pro: herní mechaniky, stylizace, sound design, kvalitní Lovecraftian

Proti: vlastně ani nevím, možná by bylo fajn mít víc obsahu

+8