Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Styx: Master of Shadows

  • PC 50
Styx mě nalákal netradičním hrdinou - goblinem, který se ani netváří, že by měl nějaké vznešené cíle a dobré úmysly. Proto jsem čekal nějak odlišně pojatou stealth akci, ale dostalo se mi akorát mdlé, neambiciózní, technicky zastaralé a vesměs nezáživné hry.

Jeden z problémů je design úrovní. Jsou obrovské, na první pohled ohromující, za chvíli však prohlédnete jejich totální nesmyslnost, chaotičnost a, na to jak jsou velké, také totální prázdnotu. Jedná se tak akorát o nekonečné propletence pustých chodeb a poloprázdných místností, kde jen postávají, nebo pochodují mezi dvěma body nějací strážní. Motivace hledat všechny zlaté medailonky je absolutně nulová a kromě nich se v misích nedá nic jiného zajímavého dělat. Nutnost projít každou lokaci minimálně dvakrát (a příběh se občas hodně uměle zakrucuje, aby tomu tak bylo) nijak na zábavě nepřidá.

Příběh staví na jediném zvratu někde uprostřed a žádnou další myšlenku vlastně nenabídne, s výjimkou úplného závěru (původ goblinů). Mezitím jen chodíte skrz jednotlivé úrovně a prostě čekáte, jestli animačka na konci konečně něco zajímavého odhalí.

Technickou stránku je asi nefér hodnotit tak dlouho po vydání, ale pár zjevných nedostatků se najde. Systém šplhání po věcech je ve výsledku docela nešikovný, samotné plížení, vyvolávání hluku a další core mechaniky taky často drhnou. QTE při soubojích bych teda vynechal úplně, ale taková byla asi tehdy doba :)

Celkově mi vychází hodně šedivý průměr, který nic extra nenabídne a který teda ani radši nikomu doporučovat nebudu.
+17