Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

World War Z

  • PC 70
Je to nástupce Left 4 Dead, nebo není? Popravdě ta volba správné odpovědi není tak těžká, jak by se mohla zprvu zdát.

Když se ponoříte do první mise, např. v New Yorku, chvilku hrajete, určitě vám tam podobnost se zmíněnou sérií neuteče - tucty zombíků, které kosíte jednoho po druhém a pak nějací ti speciální, kteří jsou až podezřele typově podobní těm v L4D. To samozřejmě nemusí být na škodu, přeci jenom je to osvědčená formule, ale má to jeden velký háček. K tomu níže.

Graficky je na tom hraje poměrně dobře, lokace, zejména pak Tokyo jsou zpracované hodně pěkně a rád jsem se po nich ohlížel, byť je škoda, že nenabízejí více volnosti a možností postupu. Zde je první paralela s L4D. Některé lokace jsou si lehce podobné, např. závěrečná Tokijská mise na zádi lodi mi šíleně připomínala koncertní misi v L4D. Asi tím rozvržením. Nicméně to nemění nic na faktu, že lokace jsou zde zajímavě, pěkně zpracované, geniálně vybrané a je až škoda, že jich není více (když nepočítáme dodatkový Marseille).

Zvukově je na tom hra průměrně, melodie ani hudba se mi v hlavě neusadila a zbraně zas tak příliš realistickým dojmem nepůsobí. Dabing je na dobré úrovni, jen by možná neuškodilo, kdyby všichni nemluvili anglicky. Přeci jen to u Rusáků nebo Japonců působí poněkud podivně, ale to je spíše takový detail.

Hratelnost je skoro nachlup stejná L4D, rozdíl je snad jen v tom, že zde musíte poměrně často hájit určitou pozici a jsou tu, řekněme, různorodější úkoly, byť do jisté míry jedou dle stále stejné šablony - zmáčkni, dojdi, ochraň atd. To na WWZ chválím, ono i to obléhání hordami je docela fajn a člověk občas jen valí oči, kolik zombíků se na hráče může v jednu chvíli valit a to navzdory tomu, že jste jich tak minimálně 30 pokosili kulometem. A nutno podotknout, že to vše bez naprostého zasekávání, za což vývojářům tleskám.
Bohužel jde v tomhle ohledu hra až moc ve stínu L4D a bojí se přijít s něčím originálnějším, což jí značně ubíjí, a narozdíl od jejího slavnějšího bratříčka se bere až moc vážně. Neříkám, že bylo L4D vtipné, ale možnost vykosit celou misi jen s mačetou nebo kdovíjakými různými zbraněmi byla přeci jen zábavnější než pořád běhat s jednou a tou samou zbraní, možná dvěma. Tomu nepomáhá ani podivné rozhodnutí vývojářů při každé další misi restartovat zdraví a inventář hráče, takže když konečně najdete dobrý kvér ke konci úrovně, tak se ho nabažte, v další misi ho mít nebudete. Proč? Kdo ví.
Stejně tak na poměry hry působí i samotná města poměrně mrtvě - je to sice účelem, ale kdybychom aspoň občas viděli bojující civilisty o svůj život, které by šlo zachránit, nebo slyšeli křik atd., dost by to na té atmosféře přidalo. A právě z tohoto důvodu často zmiňuji Tokio, zejména poslední misi, protože tam něco podobného bylo, i když jen chvilku.
WWZ přichází v průběhu hry se zajímavými momenty a rozhodně často zajímavými zakončeními jednotlivých kapitol, ale nechci zde spoilerovat.

Příběh je zatěžko hodnotit, protože je pro každou kapitolu jen lehce načrtnutý a těžko si díky němu k někomu uděláte bližší vztah. Možná by to taky úplně neškodilo to zkusit celé propojit nějakým příběhem, v němž by nešlo jen o to z města uprchnout, ale i o hledání léků, záchranu lidí, obsazení důležitých oblastí apod. Ano, jsou zde takové dílčí cíle, ale ty ve výsledku stejně vedou k jednomu - prchnout pryč, a tak to celé vyznívá tak trochu do prázdna. Výjimkou je jen ruská kapitola.

Technický stav hry jsem již zmínil výše, hra běží perfektně, pokulhává hlavně UI vašich spolubojovníků. Proč nejsou schopni si vzít sami od sebe lékárničku a doplnit si tak zdraví, když to dělalo i starší L4D, proč si nemění zbraně, proč se furt někde zasekávají nebo vás prozradí při tichém postupu. A to ani nemluvím o útoku hord, kdy jsou naprosto nesamostatní a většinou veškerá práce zůstane na vás.

Výše jsem zmínil spoustu nedostatků i pozitiv hry, ale za největší negativum považuji nedostatek obsahu. Ta hra je zábavná, je chytlavá, když najdete spoluhráče (těch už taky moc není), stojí za těch pár stovek, ale když zjistíte, že na vás čeká jen nějakých 14 relativně krátkých misí, horde mode a challenge mode, budete možná zklamaní. A o to více, když zjistíte, jaké plány vývojáři s hrou měli. Škoda, být hra více inovativní a nesnažící se jít tolik ve stopách L4D, mohla se stát novým klenotem na poli multiplayerových zombie her.

Pro: Grafika, lokace, mise, vylepšování zbraní, třídy, hordy, režimy, nepřátelé, spolupráce s vojáky, technický stav

Proti: Chybějící příběh, málo lokací, málo obsahu, málo inovací oproti L4D, UI, nepřátelé (stejné typy jako v L4D), restart vybavení při každé misi

+5