Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
39 let • Plzeň (ČR - kraj Plzeňský)

Komentář

Přejít na komentáře

CARRION

  • PC 85
Krajně originální stealth(?)/puzzle hybrid; nepamatuju si, že bych hrál něco podobnýho. Uprchlá příšerka má tři vývojový fáze, přičemž každá disponuje jiným setem dovedností, a na to vemte jed, že je budete potřebovat všechny, a opakovaně. Kromě požírání lidí - který je mimochodem podaný asi nejlíp od dob klasickýho AvP - budete tudíž biomasu taky shazovat, což je schopnost, která by se mi celkem hodila i v reálu. Jádro hratelnosti by se tedy dalo označit jako "choosing the right tool for the job" a to platí jak pro puzzle části (pohříchu nijak zvlášť složitý, většinou si prostě hledáte cestu dál), tak pro ty konfrontační, protože přímej střet s dvěma a víc protivníkama není jistá výhra ani v závěru hry.

Ovládání je vyřešený point & hold + asi čtyřma klávesama, působí krásně svižně, plynule a dynamicky, i když občas tím trpí přesnost. Není to ale nic, co by vám mělo nějak kazit dojem. Grafika je pixelartová, ale je to ten "dobrej" pixelart :-). Příběh existuje tak napůl a není to něco, o čem bych psal domů, ale samotnej závěr je příjemně mrazivej.

Jediný výrazný negativum je absence mapy. Nezacházel bych tak daleko, abych hru označil za metroidvanii, backtracking je relativně vzácnej, ale herní prostředí má dvě úrovně (jako mívaly klasický Apogee hopsačky na začátku devadesátek) a jakkoliv není problém zapamatovat si jednotlivej level, u toho "nadlevelu" už to je horší, zejména pokud hru nedáte třeba za víkend.

Hrací doba je kolem pěti hodin, což mi přijde rozumný a uměřený, jen ten poměr cena/čas možná trochu bije do očí. Je to ale poctivejch pět hodin, žádný umělý natahování a hra je taky aktuálně součástí Microsoftího PC Game Passu, takže vás nemusí trápit ani to. Já to tedy koupil na GOGu a rozhodně toho nelituju - Poláci tuhlety indie věci umí náramně dobře.
+22