Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Ultima VII, Part Two: The Silver Seed

  • PC 60
Na rozdíl od datadisku Forge of Virtue k první části Ultimy 7 mě toto rozšíření příliš neoslovilo. Do hry přidává lokaci zvanou Serpent's Fang (alias DeathWatch), což je středně velká pevnost s pár NPC, kdy zapamatováníhodný je asi jen její velitel, ultimátní služebník Řádu. Pevnost je naprosto odtržená od základní hry (což ale dává smysl, protože se přesouváme do minulosti) a dostaneme se do ní pouze přes teleport, přičemž poté musíme týden čekat, než se můžeme vrátit na Serpent Isle, což je opravdu nesmyslné designové rozhodnutí.

DeathWatch slouží jako Avatarova základna, ze které se vydává do celkem čtyř dungeonů - okolí pevnosti je přitom velice úzký koridor, ve kterém je pusto a prázdno a slouží pouze jako cesta do těchto dungeonů. Jediným úkolem pak je vyřešit všechny čtyři dungeony, získat v nich 4 orby, díky nim získat stříbrné semeno a to zasadit, čímž obnovíme kouzelný stříbrný strom udržující ve světě balanc. Dungeony jsou přitom poměrně obtížné a obsahují velmi nepříjemné pasti a nepřátele. Nicméně jsou vcelku nezajímavé a neobsahují nic moc originálního.

Největší přínos datadisku jsou bezpochyby nové předměty. Některé jsou naprosto zásadní jako třeba klíčenka (bez ní Serpent isle raději vůbec nehrajte, protože klíčů je absurdní množství) a dále doporučuji hned na začátku získat Helm of Light, která se nachází v poměrně snadném bludišti a naprosto eliminuje nutnost starání se o pochodně a další světelné zdroje. Další předměty jako Ring of Reagents (není nutné mít suroviny na kouzla), sekeru, pás síly či rychlorukavice jsou fajn, ale je těžší je získat, tudíž doporučuji s tím počkat na později.

Zklamáním je, že základní hra (Serpent Isle) obsahovala pár kritických bugů a tak trochu bych čekal, že by je datadisk mohl opravit. Nicméně se tak nestalo. Příběhově vyznívá obsah datadisku tak nějak do prázdna, protože zasazení stromu nemá žádný vliv na Serpent Isle, za což můžou také škrty způsobené intervencí společnosti EA, která tlačila na pilu při vydání hry.

Pro: klíčenka a další must-have předměty

Proti: mdlý příběh a postavy, nutno týden čekat pro návrat na Serpent Isle

+21