Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Musil • 38 let • Supporter/QA • Wien (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Podzim

  • PC 70
Podzim je pro mně jednou z nerozporuplnějších her, kterou jsem v poslední době hrál, přičemž nejde o titul, který by byl jakýmkoli způsobem kontroverzní. Co si myslet o hře, na které mě ruší právě její klady?

Mohl bych začít tím, že Podzim je klasickým příkladem vizuálního románu se vším, co k tomu patří, strukturou i kvalitou zcela srovnatelný se zahraniční produkcí, navíc s citelným použitím japonských reálií. Dosud žádná česká / česky psaná hra tohoto žánru se nedostala na takovou úroveň. A zároveň se musím ptát, jestli je bezduché okopírování postupů tou nejlepší cestou, a pokud ano, proč s tím mám problém (a čtenář zase může namítnout, jestli je to problém můj, nebo té hry).

Po formální stránce vlastně nemám co vytknout, hra navíc mění barevné ladění podle toho, o kterou z dívek se hráč zajímá (a pokud neumíte japonsky, tak vám určitě nedojde, že jméno minimálně dvou z dívek odpovídá i barvě okna poté, co se s danou dívkou seznámíte - i to mi došlo úplnou náhodou den poté, co jsem Podzim dohrál). Hra na některých obrazovkách obsahuje i scrolling nebo jednoduché ozvučení (tím teď nemyslím hudbu), což se u českých her v RenPy hned tak nevidí. Hra nijak nezaostává ani množstvím konců (viděl jsem jich sedm a je jich minimálně devět). I psaní je na velmi vysoké úrovni.

Mým druhým problémem se hrou je samotný příběh, respektive jednotlivé dívky. Neodvažuji se posoudit, nakolik se zde jedná o archetypy či stereotypy žánru, nicméně mě při hraní neskutečně rušilo, jak moc emocionálně poškozená každá z dívek je - každá jinak, ale všechny pořádně a interakce s nimi je občas jedno velké WTF.

Vítězství na Anime Festu 2009 je přes výše zmíněné kritizování zcela zasloužené...
+13