Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Lands of Lore: The Throne of Chaos

  • PC 70
Další herní milník mám za sebou, tentokrát v podobě krokovacího dungeonu. Upřímně přiznávám, že to byl asi žánr, ze kterého jsem měl obavy největší, ale po dohrání musím konstatovat, že poměrně zbytečně.

Hned na úvod řeknu, že dungeony zatím nejsou úplně můj šálek čaje a ve smyslu hratelnosti je to pro mě něco zcela nového a netypického, na několik věcí jsem si musel zvykat, ale LoL mi nakonec vyšel jako velmi dobrý start pro nováčka. Na druhou stranu to obsahuje hned několik zajímavých věcí, které mě ke hře tak přikovali, že jsem jí byl schopný dohrát na čtyři posezení, což je u mě něco neobvyklého (21.5 hodiny).

Největší problém mám asi s hádankami, na které nejsem moc zvyklý, jelikož jsem nikdy nebyl adventurní typ a v modernějších RPG je hráč víc voděn za ručičku. Některé mi přišli chytře dobré, nápověda byla tak akorát a člověk se musel trochu zamyslet, něco vyzkoušet, ale většinou intuitivně k tomu došel. Bohužel je tu i pár takových, na které bych bez nápovědy nejspíš nikdy nepřišel. Otázka je, jak moc je to mou neschopností, malým tréninkem nebo menší či větší nelogičností dané hádanky.

Pozor všichni klaustrofobici, střeste se dungeonu! Tady totiž budete bloudit v chodbách, které jsou v dané lokaci jedna jako druhá. Já (zase z pohledu amatéra) si fakt nedovedu představit, že bych to hrál bez automappingu. Nicméně právě tohle bloudění, stísněnost a tlak okolí vyvolává neskutečně tíživou a napjatou atmosféru, která by se dala krájet. Vše podtrhává výborný zvukový podkres.

Co jsem slyšel před rozehráním, tak hra hodně vyniká svou vizuální stránkou a já to mohu jen potvrdit. Navržené lokace jsou krásné, postavy působí v rámci možností uvěřitelně, ač samozřejmě dosti pohádkově a celý svět je takové krásné fantasy klišé, jak to mám rád. Příšer je tu poměrně požehnaně, jejich vizuální stránka mě hodně bavila, občas jak z dětských nočních můr.

Upřímně ještě musím říct, že v rámci RPG se jedná o poměrně jednoduché mechaniky. Máte tady inventář, volnost v pohybu, nějaké skilly, které ovšem nemůžete nijak přerozdělovat, pouze se na ně zaměřovat, obchodníky... Na mě toho bylo prostě málo, dnes by se tohle skoro dalo nazvat adventura s RPG prvky.

Obtížnost hry, pokud pominu puzzly, je poměrně dosti nízká. Párkrát musíte hádat, jak na kterého nepřítele, ale jakmile to zjistíte, tak s nimi ve většině případů nebudete mít žádný problém (ani já neměl). Souboje mě ze začátku bavili, jsou poměrně hodně jednoduché, v podstatě jen vymyslíte taktiku a pak je klikáte. No, čím déle jste v jedné lokaci, tím více vás začnou otravovat, ve finálním hradu, kde jsem chvíli bloudil, už mi byly vážně na obtíž.

Strašně těžko se mi hra celkově známkuje. Po svém prvním krůčku do žánru nemohu úplně říct, že by mě pohltil, ale zároveň mě to chytlo tak, že určitě chci pokračovat dále. Na některé mechaniky si budu muset zvyknout, jiné budu muset ještě více naskillovat, no a poměrná část mě baví už teď. Na závěr se sluší poděkovat herní-databázi a jejím uživatelům, neboť bez nich bych byl o tento zážitek ochuzen.

Pro: audiovizuální stránka, originální potvory, příjemný klišé fantasy příběh, silná a tíživá atmosféra

Proti: v pozdější fázi rutinní a otravné souboje, některé nepříliš intuitivní hádanky s fatálním dopadem, až moc jednoduché RPG prvky

+20