Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Rise of Insanity

  • PC 65
Popisek zněl poutavě, cena byla vcelku příznivá, tak jsem zkusil projít další z tzv. walking simulátorů, ale i zde však člověk musí přecejenom něco občas udělat/vyřešit, aby ho hra pustila dál.

Příběh se točí okolo dvojnásobné vraždy a je poměrně zábavné postupně odhalovat, co se vlastně doopravdy přihodilo. Hráč tedy bloumá po místnostech domu/zahradě/nemocnici, čte různé vzkazy (nebo hledá klíče), a odměnou mu je zazvonění telefonu - po zvednutí sluchátka se hráč ocitá v jiné (nebo zase stejné, ale obmeněné) lokaci. Co mi do jisté míry nesedlo, byly levný lekačky - nemám to obecně rád u her ani filmů. Hra strach nevzbuzuje, nemá čím, ale snaží se hráče aspoň prvoplánově polekat skriptem a novodit tak jakousi nejistotu. Naštěstí to nebylo až tak moc častý.

Audiovizuálně hře nelze příliš nic moc vyčíst. Na druhou stranu lokací je tak zoufale málo, že by bylo ostudné neudělat je aspoň pečlivě. Co je pak ostudný, je hrací doba - nezabralo mi to celý snad ani 2 hodiny. (Takže ta "nízká" cena je tím vlastně až přemrštěná).

No, hra mi příliš nesedla a představoval jsem si to jinak - očekával jsem, že to bude celistvější, delší, hlubší, víc se odehrávající v realitě - ne jen sada jakýchsi výjevů. Hře sice nelze upřít zvláštní snovou atmosféru, protože se hráč vlastně nachází v imaginárním světě lidské duše či vědomí, ale na mě to tím bylo moc odtržený od (herní) reality.

Doporučení se tentokráte asi zdržím.
65%

Pro: Audiovizuální zpracování.

Proti: Herní doba, příliš vytržené z reality.

+6