Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Silverfall: Earth Awakening

  • PC 60
Silverfall: Earth Awakening samostatně spustitelný datadisk. Šlo o milé, nicméně pekelně, hrubě nedotažené akční RPG ze zajímavého steampunkového světa plného démonických zlounů a ocelových potvor. Škoda, že původem východoevropské hry končí často takhle - na půli cesty. Tam, kde je zjevně kupa výborných nápadů, nadšení pro věc, originalita, chybí vůle, peníze nebo čas na dotažení všech herních mechanismů k dokonalosti.

Hra vypráví o tom, jak se ze svého vyhřátého, bezpečného královského místečka, kam jste byli dosazeni na konci původní hry, musíte opět vydat na cestu za nebezpečenstvím, postavit se hrůzám temného zla a opět nastolit ve světě rovnováhu. Jinými slovy, už zase zachránit ten zpropadený svět, ale ptám se koho to furt baví?


Pokud máte ještě kdesi uschované uložené soubory z původního Silverfallu, můžete alespoň datadisk začít se svou původní vypiplanou postavou. Jinak vám ale také nic nebrání v tom, abyste začali s úplně novou na 45. úrovni, případně i na úrovni první. Vybrat si můžete z několika předem připravených "profesí" (spíše typů vývoje postavy, jako je třeba assassin, berserk, temný mág).
Jednou z hlavních překážek při hraní původního Silverfallu byla nemožnost upravit si vzhled obrazovky podle svého gusta, tj. moci si různě přesunovat informační okénka, upravovat klávesové zkratky a podobně. Všechno tohle vývojáři v datadisku opravili, stejně jako příšernou kameru, kterou si teď můžete také nastavovat podle libovůle.
Na rozdíl od originálního Silverfallu si tu ale můžete vybrat povolání.

Ani bossové nejsou tak obtížní, jak by bylo záhodné v případě takové bezhlavé rubačky jakou Silverfall bezesporu je. Vůbec vyvážení obtížnosti a zejména náplň questů opět připomíná spíš budgetovou produkci než dospělé velké akční RPG. To je pořád samé "dojdi tam", "přines tohle", "pobij támhlety", jako byste byli odchovanci nějakého ústavu pro choromyslné.

Oficiální i neoficiální diskusní fóra hry v době vydání přetékala, kromě žádostí o opravu tisíce a jednoho bnugu, také návrhy na nejrůznější vylepšení a dodatky. Ani tady se tvůrci nezalekli a na návrhy čilé komunity dali. Přidali například nové craftmenské schopnosti, díky kterým můžete vyrábět vlastní předměty - zbraně, brnění, a tak dále.

Rozhodně hra méně zabugovaná, jak první díl, co jsem tak sledoval hra má velice málozahraničních recenzí. Tak shrnu nějaké postřehy. Hra obsahuje 150 dovedností a kouzel, každý společník má svůj příběh. Víc, jak 100 nepřátel a bossů. Hra se dá dohrát do 25 hodin.

Z mého deníčku; Hru jsme uložil a druhý den si uloženou hru načtu a jsem před prvním úkolem =Věci, co jsem si koupil, nasbíral apd mi zůstaly. Výborná optimalizace oproti prvnímu dílu a pořád krásná grafika. Bohužel dost často padaly jiné věci na jinou třídu s tímhle jsem se hodně setkal v Titan Questu. Nepřátelé se dost často respawnují před Vámi. I když postava má možnost nosit štít, tak jako jedinou schopnost se to naučit nemůžete.
Občas jsem umřel a často jsem se objevil před úkolem, který už jsem udělal a musel jsem ho udělat znovu.

Pro: O krapet lepší, jak první díl, grafika, optimalizace

Proti: Velice náročná hra ohledně HW. Úkoly, jenom jeden prsten ( věc).

+6