Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Far Cry: Primal

  • PC 70
I když série FC přestala poutat mou pozornost už od druhýho (a třetího) dílu, tentokrát jsem se nechal omámit komentářem od Garreta a taky samotným zasazením děje do doby kamenné. Chtěl jsem si zkusit bojovat o vlastní krk s krvelačnejma šelmama, chránit oheň, přežít! Zvolil jsem HARDCORE mod pro autentičtější zážitek, obtížnost nejvyšší - EXPERT, aby to byla trýzeň, jak se patří.

Nejprve musím pochválit autory za skvěle zvládnutou grafickou stránku, myslím že příroda se povedla prozkoumávat mapu mě bavilo. Škoda, že počasí je neměnné a konstantní. Animace (když se mnou někdo mluví) jsou neuvěřitelně pečlivě udělány, NPCčkům člověk věří jejich nadabování. Výborné bylo i ozvučení kroků - mnoho různých samplů jen pro čvachtání ve vodě, ale i zvuk míjených větviček, houští atp.

VELMI musím vyzdvihnout i to, že konečně LZE vypnout veškerej HUD - opravdu jsem nemusel čumět na žádný naváděcí šipky ani zaměřovače, detection metery a zbytečný info ikony.

Zkrátka: úvod do hry byl takřka bezchybnej. Škoda jen absence tlačítka pro WALK, je zde jen implicitní běh a sprint.

Brzy jsem tedy s chutí započal plnit questy typu "TADY LOVIT UDAR, MÁLO JÍDLO PRO WENJA, ZABÍT UDAR! PAK MOC JÍDLO PRO WENJA", který se na mapě objevovaly, a to jsem započal pomaličku postupně střízlivět.

Plním třeba misi zachraň vězně: fajn (nepoužívám šelmy ani sovu) pomalu se plížím okolo, sleduju pečlivě pohyb protivníků, celý prostranství poctivě vyčistím jako wenja-ninja, mrtvoly jednu po druhé precizně odnesu do houští. Jdu dovnitř jeskyně a zmáčku ENTER u vezně. OK, vylezu ven a nabíhaj na mě tuny nepřátel - jsou někde v lese, ale řvou už z dálky a přesně ví, kde se necházím, ač mě uvidět nemůžou/nemohli. Fajn, už nás skoro mají, dobře, utíkám pryč pro záchranu holého života svého a daří se! Uff, to bylo těsný. LOAD. ??? WTF?
Zabili zajatce, hra mě automaticky udělá QUICKLOAD. Nesplněná mise - nepřijatelný! ZNOVA.

RETURN BACK TO MISSION AREA or MISSION FAIL. Jasně, otevřená obrovská mapa - jestě že ji máme pánové!

V pozdější fázi hry už o nějaký medvědy vůbec nejde, ty si dávám doslova k snídani. TUNY mrtvejch lidí/neandrtálců za sebou nachávám všude, kam kouknu. Bez konkrétního důvodu se plížím a masakruju ty blbý neadrtálce. Sice jsou lokace (vesnice, tábory) do jisté míry unikátní, ale styl hry je v podstatě neměnný - zabij všechny, nejlépe potichu, aby nebyly zalarmovány posily.

Navíc boj - hlavní složka hry - je jaksi kostrbatě řešen. Sice střelba z luku je výborně zpracována, ovšem jak dojde na konktaktní boj... Divoká strafovačka s občasným zakousnutím syrového masa je nejlepší taktika, jak udolat klidne šest ječících protivníků naráz. Nepřátelé zabíjím tak, že na ně klikám (nebo to kliknutí chvíli přidržím). Kryt nebo nějaká komba buď neexistují, nebo jsem se je nestačil naučit.

******

Hra tak upadá na herní náplni, která (jako obvykle) vybalí na hráče vše co obsahuje hned na začátku - ohromí hráče tím vším naráz - a pak už se jen respawnují jakési eventy, aby se v okolí pořád něco dělo i když to tam člověk vyčistí. Nakonec se činnost hráče (přežití v přírodě bez moderních nástrojů) mění v plnění kuliček na mapě (misí), které nejsou ani tak zábavné, spíš není co jinýho dělat.

Jako vrchol demence pak považuju zcela zbytečný a povinný části hry ("vize") v nichž člověk musí sekat/střílet desítky nabíhajících nepřátel. Stejně tak ona "HUNTER VISION", kterou sice člověk používat nemusí (a dlouho jsem to tak dělal) ale pak hořce zjistí, že nekteré stopy se autoři už neobtěžovali udělat v prostředí a tak je vizi NUTNÉ využít, popřípadě se nachat směle navádět hláškami RETURN TO MISSION AREA - "áha, tak tudy asi ne..."

Vydržel jsem dlouho, vyčistil jsem víc jak půl mapy, vylepšil si mnoho věcí na maximum. Víc času marnit ale už nehodlám. Je to všecko krásný, zprvu poutavý, ale přesto plytký, brzy repetivní a taky prvoplánově brutální, i zbytečně šablonovitý. Zkrátka obyčejná hektická akční hra série FC, která se sice může pyšnit skvělým audiovizuálním zpracováním, nyní i netradičním lákajícím prostředím paleolitu, ale bohužel jde stále jen o zabíjení lidí a nikoliv přežití v drsné přírodě plné predátorů, jak se zprvu může zdát.

Ač to mohlo dopadnout mnohem hůř a není to úplně špatná hra, já mám jasno.

FC never more.

70%

Pro: Svět, audiovizuální zpracování, doba kamenná.

Proti: Plytké, repetivní, šablonovitost, neustálé zabíjení/vybíjení lidských sídel, mechanismy samotné hry.

+28