Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

  • PC 90
VtMB je opravdu netradiční hrou, netradiční v tom ohledu, že i přes všechny svoje chyby dokáže hráče připoutat a nepustit. Ruku na srdce, původní verze byla takřka nehratelná, a nejnovější patche taktéž nevyřeší úplně vše.
Ale je to taková hra, kterou naštvaně vykopnu ze dveří, ona se drze vrátí zavřeným oknem, načež mně znovu pohltí.

Svět World of Darkness nabízí masivní objem informací, s kterým lze udělat opravdové divy.
V Bloodlines z toho nejvíce těží dialogy, kterými autoři dokázali vystihnout celkovou atmosféru universa, kulisy dekadentního L.A. jsou už jen bonusem navíc. Podstatou tohoto světa je lhostejnost vůči všemu, surovost v jednání, absence morálky, či potřeby se ospravedlnit. Hráč nemá na výběr, je stavěn do pozice používané loutky a jako slepička, která se snaží zachránit lakomého a přidušeného kohoutka, musí všem dělat děvku.
Z těch dialogů je cítit tak nádherný rozklad společnosti, kdy to nejegoističtější je normou a je tudíž správné. Dodavatele astrolitu zkrátka zabij...o co jde. Vysávání lidí je v pohodě, jen tě nesmí nikdo vidět. Jo a pokud mně podrbeš po zádech, tak ti někde ukradnu lepší zboží.

Hudba, grafická stránka hry jen dokonale podmalovává celkovou atmosféru, na rok 2004 docela kvalitní. Soubojový systém, paleta skillů, alternativní řešení úkolů - to vše je moc fajn ale stále má nějaký ten nedostatek. V soubojovém systému ztrácejí smysl některé zbraně a schopnosti. Knihy zvyšující atribut, často na základní úroveň jsou v pozdějších fázích hry k ničemu, nebo hráč nemá dostatek bodů v "učení". Některé skilly mají mizivý význam, pokud do nich hráč nezainvestuje maximum (např. finance). No a alternativní řešení úkolů je často nevyvážené, či špatně ohodnocené. Zvláště chybí možnost udělat celou misi jako stealth akci. Quest se hřbitove, je takřka neřešitelný pro jakkoli "vyexpenou" postavu.

Co se týká questů, je jich málo. Ve chvili, kdy se hráč posune do další čtvrti, nedochází k nějakým novým událostem (až na pár vyjímek), takže zpět se hráč vrací jen kvůli skrýši, či dílčímu kroku nějakého jiného úkolu.
Stejně tak, ačkoli jsou postavy NPC opravdu skvěle napsané a namluvené, jejich množství je minimální a nedostává se jim takový prostor, který by si zasloužily.

Srdcovka, které ale s čistým srdcem 100% dát nemohu. Ikdyž je to skvělá herní záležitost, ukazuje mi včem by mohla být rozsáhlejší, pestřější či propracovanější. Sedm klanů, alternativy, herní prožitek ale nabídnou opětovnou návštěvu tohoto světa.
+15