Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 38 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Descent³

  • PC 75
Na začátku hry mě čekal docela šok. Hned u prvního souboje jsem poznal, že tohle nebude žádný med. Tím pomalým laserem jsem vůbec nemohl toho uhíbajícího robota trefit. Je fajn, že tvůrci vylepšili umělou inteligenci. Roboti se nedají tak snadno zastřelit. Uhýbají a jsou dost přesný. Odhadují vaší dráhu letu. Nějakým plynulým uhýbáním doprava/doleva si tady neškrtnete. Pokud tedy nehrajete na nejlehčí obtížnost.

Tvůrci se snažili zbraně udělat varaibilnější. Například zmizela ultimátní zbraň z předchozího dílu gauss cannon. Po zásahu rotačákem nepřítel odskočí. Takže to taky není nic, čím by jste to kosili po desítkách. Plamenomet je jen zbraní nouze. Jste víc závislí na raketách a energii. Na dálku se ale laserem těžko trefíte. Je snad ještě pomalejší, než v minulých dílech. Úspěch závisí na dokonalém zvládnutí ovládání a postupem formou save/load. Zvlášť ke konci, kdy se ve hře objeví víc respawnujících hnízdišt, dokáže být hra dost frustrující. Díky občas nekonečným přestřelkám je to i dost dlouhé. Vylepšení naváděcího robůtka jsou zajímavý nápad. Nenašel jsem ale pro to pořádné využití.

Grafika a architektura interiérů je parádní Na tu dobu to muselo být něco. Naopak exteriéry mi přišly zbytečně velké. Celkově chudé a zbytečné. Jako celek je ale design postavený skvěle. Bohužel nová grafika postrádá atmosféru starých dílu. Už jsem z toho necítil to, co dřív. 3D polygonová minimapa taky stojí úplně za prd. Zbytečně zdlouhavě se do ní přepíná a orientace v ní je na bodu ledu. Naopak se mi docela vryli podkůži některé melodie ze hry. A to nejsem moc příznivcem herní hudby, kdy se často jen donekonečna opakuje jedna zvuková smyčka.

Pro mě je třetí Descent docela rozporuplný. Má to opravdu pěkný, komplexní level design. Naopak vyváženost zbraní s UI nepřátel je někdy dost frustrující. Za mě nejhorší díl. Dokážu si představit, co od toho mohlo hráče ve své době odradit. Bossové asi ne. Ti byli jako vždy opravdu těžkotonážní.

Zkuste si to na obtížnost hotshot dohrát bez jediné smrti a budete mít můj obdiv. I s použitím loadu.

Pro: level design, UI nepřátel, dlouho vydrží

Proti: pomalé zbraně, občas slušná frustrace, pryč je atmosféra předchozích dílů

+14