Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Turok

  • PC 75
Původně jsem hru odložil po první zkoušce, nějak mi to přišlo jako trapná blbost, nakonec po přečtení doktorova vcelku pozitivního komentáře sem zas nabyl jakés síly a pustil se do toho.

Proti lineárním 3D nic nemám, obzvlášť pokud mají ucházející atmosféru. Do této škatulky by se dal zařadit právě Turok. Audiovizuálně se totiž hra celkem povedla, myslím si, dokonce jsem si trochu zesílil muziku, která mi přišla padnoucí k probíhajícím událostem a ač to byly celkem jednoduché smyčky, sedly a svou funkci splnily.

Člověk se ocitá v kůži hrdiny (vojáka) na planetě, která se podobá takovejm druhohorám a je třeba se bránit hladovým dinosaurům. Toto by mě osobně zcela postačovalo (a pasáže v pralese "hrdina vs fauna" se myslím dají považovat za to nejlepší), ale autoři se rozhodli tyto části prokládat boji s jakýmisi ozbrojenci (tlupy ozbrojenců!). Oba zmíněné druhy bojů mi přišly až moc hektické, což u divokých krvelačných dinosaurů zkousnout šlo, u nabíhajících panáků do mířidel už méně.

Přestože prostředí je přísný koridor, musím říct, že planeta se celkem povedla - dýchá z ní zajímavá dobrodružná atmosféra, stavby kolonie se mi taky líbily. Naopak interiéry stojí celkem za prd, všude jen náký schodiště a rampy k ničemu - všude se válí jakoby náhodou překážky, furt stejný objekty pořád dokola.

Se zbraněmi je to jakýsi divný - základní pistole, samopal, brokovnice mi přišly ok, futuristická pulzní puška mi sedla už méně, ale byla to asi zas nejpraktičtější zbraň ve hře. Ovšem rotační kulomet nebo ta "pistole - raketomet" mi potom moc nezaimponovaly. Neodpustím však autorům, že nenutí víc hráče používat luk a nůž. Především střelba z luku byla zpracována skvěle (škoda jen, že nešlo realisticky recyklovat šípy). Děj a atmosféra této hry přímo volá po nedostatku munice - naopak, všude se nachází tuny různejch zbraní až je to trapas. Škoda.

Dále jsem nepřijal zrovna s povděkem, že většinu hry hráč musí postupovat se spolubojovníkem nebo jejich skupinou. Nejen, že mi zpravidla moc nepomohli, ale taky často nějak nestíhali, zasekávali se a museli se ke mě teleportnout. Raději jsem byl sám.

Hra na dva večery, klasický lineární 3D. Dalo se to, dohrál jsem to ještě poměrně s chutí. Vysloveně doporučit tuto hru ale asi nemůžu, jelikož bůhvíjakých kvalit vskutku nedosahuje.

75%

Pro: Atmosféra druhohor, muzika, zpracování fauny, zpracování střelby lukem

Proti: Příliš hektické, krátké, spolubojovníci, interiéry, lidští nepřátelé a boje s nimi.

+9