Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jan K. • 33 let • Klášterec nad Ohří (ČR - kraj Ústecký)

Komentář

Přejít na komentáře

Lifeless Planet

  • PC 70
Na hrej.cz se můžete dočíst, že tahle hra je ukázkou, „že už i na konzolích nemusí vycházet jen ty nejzářivější indie bomby.“ S tím můžu jen souhlasit, ale přesto nejde o nějakou katastrofu. Tahle hra umí překvapit a to jak v tom špatném, tak v tom dobrém. Na téhle hře je co krok vidět, že se jí naplno věnoval jen jeden člověk. Myslím ale, že David Board odvedl vcelku slušnou práci.

Vizuál hry je to nejslabší. Textury vypadají jak z roku 2005 a to jsem možná ještě shovívavý. Textury se často natahují jak čerstvě vyžvýkaná žvýkačka, kterou se školní uklízečka jala odstranit z pod lavice. Nějaké ty grafické efekty tu naleznete, ale v žádném případě nezakryjí grafickou podprůměrnost. Právě vizuál bych jako hráč u hry hrající na prožitek čekal. Ostatně u jiných podobně směřovaných her je na vizuál brán největší ohled. Škoda. Tady chyběly zkušenosti.

Gameplay je dost jednoduchý. Skákáte si sem tam. Jednou dál, jindy blíž. Prostě tak, jak to 3D plošinovky ukazují již od svých začátků. Hlavolamy tu nejsou, nebo alespoň nefungují. Když od vás hra něco vyžaduje, není problém zjistit, co máte udělat. Na druhou stranu hra díky tomu víc odsýpá. Rozhodně bych té hře tohle nezazlíval.

Na začátku máte chuť se po planetě rozeběhnout a prostředí se snaží vypadat, že pro to máte spoustu prostoru. Velmi brzy se ale na skrývání toho, že jde o koridorovku vykašle. Přesto se prostředí neomrzí. Co kapitola, to se něco obmění a planeta vás tak překvapí. Ostatně, co se týče prostředí, tak obrázky na které narazíte různě v recenzích, ukazují většinou první půlku hry a to ještě velmi obezřetně. Pokud by ukázaly víc, došlo by k vyspoilerování děje.

Příběh je rozhodně ta věc, na které tahle hra stojí. Vypráví se v několika rovinách. 1) V krocích samotné hlavní postavy, tedy astronauta z NASA, 2) Z vidin a ze slyšin (flashbacky), 3) Ze zpráv nacházejících se různě po cestě, 4) Z okolního, měnícího se prostředí. Ve výsledku zjistíte, že se odehrává ve třech časových pásmech. Pokud budete trpěliví a vnímaví, příběh vás určitě zaujme. Jsem vůbec na cizí planetě? Není tu gravitace velmi podobná té pozemské? Sakra! Něco mě sleduje. To jsou věci, které mě osobně během hry několikrát napadly a nejen ty. Ale pokud bych řekl více, byl by to tak veliký spoiler, že žádné zakrytí by nebylo dostatečné. Bohužel bych řekl, že už tak ve třetině děje jsem věděl, co se stalo na oné planetě, i co se stalo mě jako hlavní postavě a občas se mi zdálo, že se tvůrce hry bál, že hráči jsou idioti a neumějí si nic domyslet. I snad kvůli tomu mně od třetí hodiny hraní každá další hodina překvapila, protože jsem už čekal konec.

Herní doba se pohybuje kolem 6 hodin. Podle toho, jak moc jste nešikovní a skáčete tam, kam nemáte. Případně nepozorní, a tedy jak dlouho hledáte ten správný koridor pro cestu kupředu. Věřím, že pokud bych hru hrál podruhé, zvládl bych to v klidu pod 4 hodiny. Otázkou ale je, proč bych to dělal.

Hudba ve hře je výtečně provedená. Jak jsem se dočetl, jde o práci Riche Douglase, který za sebou nemá žádné obrovské úspěchy, nicméně na co sáhne to je chválené a myslím, že nebýt jeho práce snad by si téhle hry nikdo ani nevšiml. Bohužel ve chvíli, kdy se odkloníte od vytyčené trasy, hudba ztichne. To byl také nejspíš důvod, proč jsem poslední dvě hodiny hraní mířil stále kupředu a vzdal se jakékoli snahy o průzkum okolí.

Ačkoliv se zdá, že hru hodnotím záporně, tak věřte, že nejde v žádném případě o katastrofu. Její největší síla je ve vyprávění. Nemůžu a nikdo nemůže tuhle část dostatečně vychválit, aniž by spoileroval. Tohle se musí odehrát.

Na Steamu je Lifeless Planet za 20 Eur, což je strašně moc. Víc jak 5 Eur bych za tuhle hru nedal a pokud si jí chcete pořídit, počkejte na slevy. Zároveň v tomhle obchodě je nejpřesnější a nejstručnější popis hry. Tahle hra je skutečně Atmosférický, Dobrodružný, Simulátor chůze. Budiž jí tohle k dobru.

Říkám si jak moc dobré by to mohlo být pro virtuální realitu.

Pro: Vyprávění, Ozvučení.

Proti: Grafická nedotaženost.

+10