Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Guldy

Guldy

Warhorse Studios • ČR - kraj Středočeský

Komentář

Přejít na komentáře

World of Warcraft: Legion

  • PC 85
Říká se, že Legion je nejlepším datadiskem od dob WOD. Ne, to není typo. To je jen takový vtípek, protože Legion byl z hlediska provedení koncipován úplně jinak. Je to vskutku nejlepší datadisk od dob WOTLK (určitě se najdou lidé, kterým se nelíbí, ale obecný názor je spíše pozitivní a reflektuje nové koncepty, které avšak..).

Protože za dobu existence této hry jsem na své hlavní postavě nahrál 256 dní čistého času, a v případě součtu všech postav dohromady by to bylo mnohem víc, tak budu komentovat Legion svým pohledem. Nejvíce jsem odehrál od počátku hry do konce WOTLK, v dalších expanzích jsem v každém datadisku setrval měsíc - dva na zkoušku, abych zažil nové věci a zjistil, kterým směřem se tento herní gigant posouvá. V případě Legionu máme za sebou první měsíc a já s deseti dny čistého času na nově přidané postavě mohu s klidem říci, že se Legion povedl, ale můj hlavní hnací motor je už dočerpán.

Legion přináší spoustu obrovských změn jako je kupříkladu transmog, world questy, legendarní předměty, keystony do dungeonů, v podstatě věci, které jsou jednak součástí endgamu (ano, mimo tvoření dalších postav, honění achievementů a dalších nesmyslných completionist věcí), ale zároveň jsou součástí celého herního zážitku. A především jsou to věci, které byly převzaty (pokud někdo chce tvrdit nebo věřit, že nebyly, fungují a vypadají úplně stejně) jako v jiné nejmenované hře společnosti. Toto nekonstatuji jako negativní věc, pokud to funguje, tak je to dobrá změna, ale považuji to za.. zajímavé.

Co se týče konkrétních novinek. Novou postavou je Demon Hunter (na to jsem zapomněl, Demon Hunter je také už existující obsah v té jakési jiné hře). Na toto jsem se těšil nejvíc a novota a čerstvost této nové postavy splnila má očekávání. Spoustu mobilit, double jump (takové to skákání do vzduchu + v kombinaci s tím lze použít např. fel rush - což je urychlený pohyb kupředu) a zpomalené slétávání vzduchem za pomoci křídel. Jednotlivě to mohou být hlouposti, ale celkově to působilo dobře a do fantazie postavy to ve světě zapadalo. Takže super. A co se týče výkonu, držel se DH v předních top 5 (a co se týče AOE v prvních dvou) liníích.

Další změnou, která je spjata s příběhem, jsou artefakty. Každý hráč, každá postava a dokonce každý spec, má svůj artefakt, což je vždy zbraň (takže žádné jiné zbraně v podstatě neexistují, každý má artefakt). Toto vyvolávalo spoustu nejistot, ale ve hře to funguje. K tomu se vážou artefaktové zkušenosti. Hraním (plněním questů, chozením do dungeonů) získáváte levely a otevíráte další ability ve stromu artefaktu, který jde ale ruku v ruce také s tzv. time gates. Ve své ''základně'' vyvíjíte vylepšení, posíláte poskoky na mise. To vše je uměle zamknuto a drží vás to na čas ve hře, dává vám to důvody se vracet. Na jeden research upgrade musíte počkat 5 dní. Mise trvají několik hodin až jeden den.

Tímto se dostávám k jádru největšího problému, který jsem se hrou pociťoval posledních pár datadisků. Vše je uměle natáhlé. Věci se přidávají až časem, content je natažen. Chtějí, aby hráli všichni a měli důvod setrvat co nejdéle. Chápu. Konkétně např. raidy. Prvních pár týdnů ani žádný neexistuje, teprve minulý týden se odemkl první raid ve dvou z celkem tří obtížností. Hned v první den jsem se složil s náhodnými hráči a pokořili jsme celý raid až na posledního bosse, a to bez příprav a dokonce v případě pár encounterů i bez jakýchkoliv taktik! Pak jsme se disbandli. Pokud to máte zapotřebí, můžete si najít guildu, pokud vám to za to stojí, počkejte si půl roku na další raid.

Dungeony se povedly, systém keystonů funguje stejně jako v tom nejmenovaném Diablu. Čím vyšší je, tím težší to bude. Se slušným gearem a schopností správně targetovat a rupovat to ale není žádný problém. Pokud jde o legendární předměty, to jsou předměty, které mají nějakou unikátní utilitu navíc, takže pokud vám padne, může vám teoreticky poskytnout obrovskou výhodu oproti jiným. Jenže vám nepadne. Jenže! Některým nepadl žádný, jiným rovnou tři.. a to kvůli bugu, který dost možná není vyřešen ani dnes. Některé věci (je jich víc) se holt nepovedou. A zamrzí.

Pro mne už není moc co dělat, challenge mám prochozené, gear není jak už farmit (mimo rngfestu) a hra na posílání vojáčků a čekání jako otrok na time gated content (ať už ty mise ve hře, na které se čeká 5 dní jen pro to, abyste získali o trochu více zkušeností do zbraně nebo o content, který přidají za dva měsíce) není důvod, abych pokračoval v intenzivním a náročném hraní. Splnil jsem si to své a jsem spokojen.

Pro: world questy, legendárky, artefakty, nový kontinent, aplikace na class hall (sice lol, ale je to fakt dobrý)

Proti: systém resetu AP a k tomu vázané problémy, bugy

+11