Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Vašíček • 34 let • IT Administrátor • Dobruška (ČR - kraj Královéhradecký)

Komentář

Přejít na komentáře

Revolution Ace

  • PC 45
Po dlouhé době jsem dostal chuť zahrát si nějakou tu arkádu na styl Raptora. Revolution Ace vypadal vcelku slušně, alespoň podle obrázků a videí. Prvotní nadšení bylo ale velmi rychle pryč.

Co se týká příběhu, Revolution Ace nenabízí vůbec nic. V podobných hrách zřejmě nemá smysl jej čekat, ale tato hra se alespoň trochu příběhově tváří. O to větší zklamání také připraví, protože příběh je před každým kolem podán několika větami ve stylu "Bum, prásk, to jsi jim rozstřílel zadky! Vžůůům, jak jsi to tam všechno zničil! No ale teď to bude mnohem hustější, bude totiž víc bum, víc prásk a ty budeš muset dělat ratata!". Nějaký vtipný potenciál tam je, ale tvůrci ho prostě nevyužili.

Co se týče grafiky, Revolution Ace je zvláštně nekonzistentní. Je evidentní, že je prostředí zaštítěno Unity enginem. Musím uznat, že dokáže vykouzlit krásné scenerie a stejně tak změny směru letu hráčova stroje či změny výšky. Problém je ale v samotných modelech. Nemluvím o tom, že je polovina z nich "inspirována" protivníky z Raptoru. Jde spíš o to, že někteří jsou opravdu oškliví a nadto i designově nesmyslní (jako třeba letadlo, které se pohybuje točením kolem své osy).

Po zvukové stránce je nejspíš všechno v pořádku. Takže je to jediná věc, kterou mohu plně akceptovat.

Teď jsou totiž na řadě mechaniky. Jako první si vezmu na paškál nepřátelské projektily. Ty jsou totiž často velmi špatně vidět a v kombinaci s totálním bullet hell, které vznikne, pokud jsou na obrazovce alespoň 4 protivníci, hráč jednoduše nemá šanci vyhnout se všemu.

Mechanika, která má potenciálně okořenit gameplay je střelba do vzduchu a na zem. Zní to logicky, jenže když je nepřátel dvacet a polovina z nich jezdí po zemi, najednou je velmi těžké vybrat si, kam to kropit. To je sympatičtější přístup Raptora, kde si prostě vybrat nelze a každá zbraň střílí, kam může.

Poněkud zbytečný se jeví systém perků. Hráč postupem ve hře leveluje a na určitých levelech získává bonusy, vztahující se většinou ke zbraním a jejich zvýšené účinnosti. Problém je, že bonusy jsou tak slabé a nepodstatné, že perkový systém budí dojem násilně našroubované mechaniky.

A potom je tu něco, s čím mám osobní problém. Hráčův stroj lze vybavovat rozličnými typy vybavení. Letadlo má 7 slotů, tři míří dopředu, jeden doleva, jeden doprava, jeden je určen pro štít a další pro speciální zbraň. A je to debilní. Bez možnosti dát cokoliv kamkoliv, nebo aspoň určit směr střelby, je časté, že prostě umístíte kanónové věže do všech slotů a vyhýbáte se nepřátelům. Když už tvůrci začali s vybavováním, měli ho dotáhnout do konce, trochu víc jej propracovat. Co když chci dvě speciální zbraně? Proč mi to sakra neumožní? A to potom nemluvím o tom, že lepší zbraně jsou zpřístupňovány vyššími levely. Ale pozor, jen někdy! Takže není možné dopředu vědět, co přijde, jestli šetřit, nebo co k čertu s penězi vlastně dělat.

Takže závěrem: prostě ne. Revolution Ace má ambice, ale Raptoru nesahá ani po kotníky. Ani mechanikami, ani hratelností a nakonec ani grafickým zpracováním. Hru mohu doporučit leda tak zarytým fanouškům Shmup žánru. Ostatní, nechť se ji netknou ani klackem.

Pro: Tak nějak to funguje, grafika (místy)

Proti: Funguje to špatně - zbytečné mechaniky, nelogičnosti, nepřehlednost

+5