Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Total War: Warhammer

  • PC 95
Total War a Warhammer? Ze začátku jsem si myslel, že toto spojení nemůžu dopadnout dobře, přece jen série postavená na historických reálií a najednou fantasy, potvory a kouzla? O to příjemnější je překvapení, že se jedná o jeden z nejlepších Total War her!

Jsou tu sice jen 4 rasy pro kampaně (pátá chaos první týden zdarma pro všechny co si hru koupili) ale jejich rozdíly a unikátnost každé strany jsou obrovské a nabízí skutečně velkou znovu hratelnost.

Trpaslíci jsou zdatní v obchodu, nemají žádnou jízdu, spoléhají se na své vynálezy a pevné formace obrněné pomalé pěchoty podporované dělostřelectvem a leteckými jednotkami. Navíc jako jediný národ nepoužívají magii ale mají vrozenou odolnost proti jejím účinkům.
Dokáží ale i cestovat podzemními tunely, kdy se vyhnou přírodním překážkám nebo negativním vlivu na armádu která by způsobila ztráty jako je nemrtvá nákaza nebo mráz.

Lidská říše je nejvíc blízká středověkým armádám, je nejvíc univerzální a má od každého něco. Nechybí elitní jízda, těžcí rytíři, střelci s mušketami, děla dokonce i středověký tank dokáží vyrobit. To vše podpoří jejich kouzelníci.

Orkové a goblini vsázejí vše na hrr na ně taktiku a velké počty potvor. Nechybí zde pavouci, vlci, trollové či dokonce obři. Jsou hnáni bojem a jejich strana musí válčit jinak jim klesne morálka a může dojít k boji mezi vlastními jednotkami případně i vzpourám proti hráči. Nejsou vůbec zaměřeni na obchod, jejich příjem je hlavně z plenění osad a dobytích území.

Upíří hrabata mají svůj styl hry úplně jiný. Musí vytvářet nákazu aby mohli na dané oblasti působit a bojovat bez postihu. Jinak v každém kole ztratí jednotky. Nemají žádné střelecké jednotky, ale to si vynahrazují rychlými kostlivci, ghůly, nemrtvou jízdou a hlavně děsivými příšerami které nahlodávají morálku živých protivníků. Dokáží po vyhraných bitvách doplnit řady ze zabitých nepřátel, a pokud je v oblasti dost těl i vyvolat jednotky zcela nové, aby doplnili jejich řady. Hrdina se musí soustředit na podporu kouzly jednotek, nemrtví z boje neutíkají, pokud ale nejsou podporováni mohou se rozpadat.

Prostě každá hra je trochu jiná díky těmto rozdílům. Navíc některé oblasti nemohou obsadit jiné národy než ty které tam žijí a bojují se sousedy. Orci a trpaslíci vedou svoji válku, lidé a nemrtví zase svoji. Dojde samozřejmě i na situace kdy se trpaslík nepohodne s lidmi a válčí taky, ale sídla si mohou jen vyplenit nebo kompletně zničit.

Hratelnost je návyková, furt si říkáte udělám pár tahů a končím, jenže pak najednou zjistíte že už uběhli tři hodiny a stejně bych pár tahů ještě dal. Po dohrání jedné kampaně jsem si řekl, že to chce chvíli pauzu ale stejně bych hned zkusil další za jiný národ, to je známka kvality nebo nezdravého návyku.
+23