Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Arcania: Gothic 4

  • PC 45
Po nezdařilém a poněkud znechucujícím datadisku Forsaken Gods, jsem doufal v Arcanii, jako ve spásu. Hra na mě však zapůsobila dosti rozporuplně.

To první, co mě zaujalo, byly všechny změny a novinky. Arcania má s předchozími díly totožný jen svět, některé postavy a události.
Co se tyká bojového systému, stromu dovedností, či speciálních útoků, jedná se o úplně odlišnou hru. Hlavně tu nejsou tradiční učitelé/trenéři, většina dovedností pak je sloučena do asi sedmi odvětví.

NPC postav je tu mnoho, ale většina z nich je velice nevýrazná, nezajímavá, a bez další funkce. Podobně jsou pak laděny i questy, které jsou velice prosté a většinou nezáživné. Hráč tu pocítí absenci širší interakce mezi jednotlivými charaktery, právě rozpory a politiku mezi jednotlivými frakcemi. Tyto prvky ale přece vždy dělaly Gothic, Gothicem.

Na druhou stranu má hra solidní spád a až na několik výjímek, se v ní opravdu nezaseknete. Dále grafika a hudba, jsou na Arcanii opravdu povedenou kapitolou (samotný soundtrack si čas od času pustím). Některá místa disponovala opravdu výbornou atmosférou. A těch několik originálních nápadů, jako třeba Tooshoo, či nový způsob otvírání zámku, mě mile překvapilo a potěšilo. Doplnění mythologie taky nebylo nejhorší, i když bez původních autorů, to není úplně ono.

Kdyby tato hra neměla být dalším dílem série Gothic, troufl bych si jí dát asi 60%. Být vydána tak v roce 2006, klidně bych to vytáhl i na 75%. Jinak ale musím říct, že tato hra postrádá vyšší množství rpg prvků, dělá ostudu Gothikovské sérii a komplikovaností odpovídá tak Diablu 1 (což je na rok 2010 dost špatné). Sama za sebe mluví herní doba rovnající se 12 hodinám.

Hlavně díky audiovizuálním kvalitám, dávám 45%

Pro: Nápady, hudba, grafika.

Proti: Velice primitivní rpg,kazí pověst předchozích dílů (výjmy G3FG)

+14