Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Trine 3: The Artifacts of Power

  • PC 65
Ač se autoři snažili co to šlo hru nějak rozumně dodělat i když jim došly prachy, bohužel se to úplně nepovedlo. Nemluvím tu ani tak o příběhu, který je useknutý uprostřed, ale fajn - tohle se dá dohnat nějakým datadiskem, však dohrání hry (pokud do toho započítám i "side-mise") v nějakém normálním tempu zabere 6 hodin, což na hru za 18 euro stačí.

Spíš mi vadily různé drobnosti a nedoladěnosti, které by určitě šly vychytat, kdyby bylo více času na vývoj. Bohužel nebylo. Optimalizace celkově špatná, grafika na střední detaily mě občas úplně nenadchla (prostě na notebooku bych to už nehrál, jen na něčem silnějším a na plné detaily), kolizní systém postava&zeď je občas zvláštní, stejně tak chování lana, nebo třeba fakt, že když spadnete z 20 metrů mezi bodáky a postava se zrovna trefí mezi ně, tak se jí nic nestane :o) Největší fail je, že kouzelník si opět může vykouzlit bednu, vylézt na ní a pomocí jednoduchého triku se odlevitovat kamkoliv se mu zamane. Tohle mi prostě kazí hru a jakmile mám problém dostat se dál, tak mám nutkání se uchýlit k tomuhle "cheatu".

Přechod do 3D hodnotím neutrálně - pozitivní je, že puzzly jsou ted ještě nápaditější díky další dimenzi, občas se díky tomu podaří vykouzlit i úžasnou scenérii a level design je prostě dobrý. Naštěstí kamera většinu doby drží a naštve jen párkrát. Špatné je to v soubojích, kdy jsem často nebyl schopný pořádně se trefit hlavně do levitujících potvor, stejně tak se v některých případech špatně odhaduje vzdálenost skoku. Vzít třeba s mágem bednu a trefit se tím někomu na hlavu je občas nadlidský výkon.

Odstranění skill tree vítám. Popravdě - v předchozích dílech mě to vždy akorát zdržovalo, tak jsem tam "něco naklikal" a rychle jel dál. Tady se o to nemusíte starat, prostě máte už od začátku k dispozici sadu pohybů pro každou postavu. Místo abyste museli uprostřed hektického boje kreslit s kouzelníkem jako pitomci čtverečky ("Sakra nepovedl se mi, sakra tohle už byl čtvereček !!! Jaktože se mi nevykouzlila bedna!"), tak prostě zmáčknete jednu klávesu a bedna je hned na světě a můžete s ní někomu rozbít držku. Jo, to kreslení mohli nechat jako volitelnou možnost, protože to mělo svoje kouzlo. Ale nějak extra mi to nechybělo.

Otravné je sbírání tzv. "trineangles", prostě malých pyramidek rozesetých na hůře přístupných místech. Je to obdoba lahviček z předchozího dílu. Jenže tam bylo sbírání dobrovolné, tady jste nuceni je sesbírat, jinak se neotevře další kapitola příběhu. Abyste nasbírali dostatečné množství, musíte splnit i pár vedlejších misí - v těch hrajete vždy za jednu postavu a jsou o hodně těžší jak hlavní příběhová linie. Není těžké tam umřít a pokud se tak stane - jedete celý level od znova. Popravdě jsem jich pár nedokončil, hrát hlavně hrát za warriora, který občas udělá nechtěný charge někam do propasti, je o nervy.

Trine 3 rozhodně není špatná hra, bohužel kluci z Frozenbyte to úplně neukočírovali a nejlepší asi bude počkat na patche, které hře dodají trochu té potřebné péče a nějakou tu vánoční slevu. Doufejme, že to studio finančně ustojí a podaří se jim vydat další díl, ve kterém nakousnutý příběh dokončí.
+13