Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
29 let • Game Tester • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

Primordia

  • PC 90
Na své imaginární pažbě mám už dost adventurních zářezů. V tomto směru se považuji už za ostříleného hráče, kterému toho sice ještě spousta k dohrání chybí, ale přece jenom jsem to nejdůležitější už viděl. Proč to všechno říkám? Abych se nějak ospravedlnil, protože si myslím, že Primordia je zatím ta nejlepší moderní adventura.

Hrací doba je přesně tak akorát, 6-8 hodin, což je délka, kdy vás hra nezačne nudit, ale zároveň máte možnost si ji dostatečně vychutnat. Tento čas je, podle mého názoru, pro adventury ideální.

Logické hádanky jsou opravdu logické, což nebývá u adventur vždy pravidlem. Předmětu je zde celkem dost, ale jsou dávkované postupně a když je už nepotřebujete, zahodíte je. Zejména u starších adventur se občas stalo, že jste na začátku hry něco někde našli a použili to až na konci, nebo to použili na začátku a už daný předmět nikdy nepoužili. Pokud jste navíc někde zakysli, nemusíte jít hned hledat návod, ale stačí se zeptat svého společníka. Ten vám neřekne nic přímo, ale jeho poznámky vás vždy navedou správným směrem. Ano, je to vlastně nápověda, ale zpracovaná takovým způsobem, že se necítíte jako úplný idiot, který musí pořád čučet do návodu. (tohle by mělo být v každé adventuře!)Příznám se ale,jednou jsem se do návodu podívat musel, protože bez něj bych nikdy nepřišel na to, že mám v tom Info kiosku zadat jako heslo počáteční písmena každého verše jedné básničky. Sám autor se však kdesi na fórech za tuto hádanku omluvil, protože si je vědom, že ve hře nebylo dostatek indícií k jejímu rozluštění

A pak je tu příběh, asi nejdůležitější prvek tohoto žánru. Můžete všechny dodatečné informace ve hře ignorovat a je z toho příběh robota, hledajícího svůj ukradený zdroj energie, nebo se do tohoto světa ponořte a zjistěte, co se stalo všem lidem, proč členové robotí rady postupně začínají mizet, kdo jste vy a proč nemáte rádi Metropolis. Za naprosto nejsilnější moment hry považuji když na konci najdete svůj původní čip, nebo co to bylo, který vám vysvětlí co se stalo všem lidem, pomocí příkazového řádku. Nehraje žádná hudba, běží jenom text. Měl jsem z toho úplné mrazení.
"Data: Žádný život v Urbanii
Data: Pokud v Urabnii není život, zničit Metropol
Příkaz: Spustit program HORUS
Příkaz: <HORUS> Zničit Metropol
atd.

Opravdu nemám co příběhu vytknout. Svět obývaný roboty je vykreslen výborně a právě ty neúplně informace o minulosti přidávají hře na tajemnosti, která je přece tak krásná :)

Pixel-art mám rád, takže na grafickou stylizaci, kde je vše ručně kresleno, pak zmenšeno, aby to bylo zase zvětšeno, si nemůžu stěžovat. Sem tam jsem přehlédl menší předmět, ale nakonec se vždy našel. Voice-acting je proveden na velmi slušné úrovni.

Shrnutí: Takhle by měla vypadat moderní adventura. Dostatečně dlouhá, logická a s dobře vystavěným světem a příběhem.

Pro: Příběh, logika, délka, voice-acting, způsob nápovědy

Proti: jen drobnosti

+17