Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Lords of the Fallen

  • PC 80
Tomasz Gop už při marketingu Zaklínače 2 často zmiňoval, že se souboje ve dvojce trochu inspirovaly u jeho nejoblíbenější hry - Demon's Souls. Tatam bylo rytmické klikání z jedničky. Nicméně v rámci univerza a zaměření Zaklínače bylo Gopovi asi jasné, že hru přímo ve stylu DS v CD Projektu moci udělat nebude, takže se po dokončení dvojky sebral a odešel ke kolegům v City Interactive, kde ve spolupráci s německými Deck13 navrhl a zrealizoval Demon's Souls po Polskoněmecku.
Osobně jsem byl na LOTF docela zvědav, přeci jen her v tomto stylu je dost málo (kromě těch od From Software mě napadají snad jen už výborné, ale pravěké Severance či Die by the Sword). Navíc jsem v Gopa měl důvěru, přeci jen by nezahodil roky života a šanci dělat Zaklínače 3 pro nějakou srágoru.
Naštěstí se LOTF opravdu docela povedli. Není to tak komplexní/obtížná hra jako Dark/Demon Souls, a není ani tak dlouhá - po zhruba 20ti hodinách jsem koukal na titulky - ale to hlavní co dělá, tedy souboje, dělá dobře. Brnění/zbraní/vybavení je spousta a je příjemné je zkoušet a experimentovat. Každý úder má sílu a dopad jak má být. Stejně jako v DS hodně záleží kolik toho má člověk na sobě a jaký má balanc (poise). Osobně jsem se pohyboval někde kolem medium brnění a vyhovovalo mi to - mohl jsem dělat kotouly, ale zároveň mě každá rána neshodila na zem.
Trochu mě mrzel design bossů, většinou to byli klasičtí trochu klišé humanoidní megarytíři, ti z Dark Souls jsou vizuální originalitou někde úplně jinde. Zabíjet je ale byla zábava, ne že ne.
Co se level designu týče..není špatný, ale doufal jsem ve větší variabilitu. Je propojený docela dobře, ikdyž na první Dark Souls samozřejmě nemá. Nekolik lokací se taky navštíví víckrát, ale nevadilo mi to. Samozřejmě jsem proboural spoustu zdí a našel skryté lokace, jak už to tak bývá.
Grafika má dva aspekty - technicky je výborná, hra světel a stínů, dobré textury..na druhou stranu, zvolený umělecký styl podobný Warhammeru mi moc nesedí, preferuji spíš ten klasičtější z Dark Souls / Zaklínače. Ale chápu že se chtěli trochu odlišit.
Ještě mě trochu mrzely neviditelné zdi..jen vzácně se dá nějak spadnout a zabít se, většinou tam je neviditelná zeď.
Z technické stránky ale musím LOTF pochválit. Hrál jsem po vydání patche 1.3 a nesetkal jsem se s jediným bugem. Hra ani jednou nespadla, framerate byl kolem 40-60 na maximální detaily, hrálo se to bezvadně (opět v borderless windowed módu, který je zkrátka super). Internet nadělal spoustu povyku kolem ochrany Denuovo [která očividně funguje výborně, vzhledem k absenci cracku a tedy i zdejších komentářů ;-)], ale nijak se neprojevovala ani nezpůsobovala žádný problém.
Co jsem četl tak se LOTF prodalo hráčům kolem 200,000 kopií, což mi přijde jako hodně málo, vzhledem k absenci warez verze a přítomnosti na všech třech platformách. Snad to ale bude stačit k tomu aby hra časem vydělala na pokračování, které by mohlo být ještě o dost lepší. I tak ale na první pokus v žánru, od firem které nikdy hru tohoto stylu neudělaly - skvělé.
+27