Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Legend of Kyrandia: Malcolm's Revenge

  • PC 50
Třetí díl Kyrandie je nejslabším dílem série a zaslouženě upadl do zapomnění. Už jen když na mě v ošklivém fialovém hlavním menu začala hrát jakási funky písnička se slovy "Come one Y'all!", cítil jsem, že tohle bude průšvih. Nepochopil jsem, proč vývojáři nezůstali u vážnějšího pojetí z jedničky a začali kopírovat Monkey Island, což bylo u druhého dílu znatelné, tady je to už naprosto evidentní - piráti tu jsou všude a je tu třeba i bloudění v džungli. Poprvé v sérii tu je představen systém bodů za úspěšné řešení hádanek, což je poněkud zbytečný systém fungující pro staré adventury od Sierry typu King's Quest, ale v adventuře z roku 94 bych to už spíše nečekal.

Intro je ještě poměrně povedené a Malcolm jako hratelná postava láká. Dozvíte se v něm, že Malcolmovi v dětství jeblo v hlavě a pohltila ho zlá část jeho vědomí, která ve formě jakéhosi prasete s brýlemi frekventovaně vyskakuje v průběhu hry a otravuje nudnými hláškami. Grafická stylizace mi vůbec nesedla a přišla mi celkově o dost horší jak třeba ve druhém dílu. Soundtrack obsahuje pár velice podařených skladeb (1,2), bohužel naředěných s nehodícími se funky-reggae-groovy kousky, které opět připomínají Monkey Island smíchaný se SimCity (třeba tahle skladba by do SimCity padla jak ulitá). Celkem uhozené je, že po vzoru komediálních seriálů, i tady na Malcolmovi (občas) vtipné hlášky reaguje smějící se publikum, které otravuje dokud ho v nastavení nevypnete.

Ve hře si můžete nastavit jakým způsobem bude Malcolm vést dialogy - zda-li bude milý, neutrální nebo bude lhát jako když tiskne. Je to zajímavá možnost, ale v průběhu hry jsem jí téměř nevyužil - nechal jsem ho lhát a přepnout to na něco jiného bylo nutné asi ve třech případech v průběhu celé hry. Přijde mi, že potenciál Malcolma jako zlomyslné postavy, nebyl úplně 100% využit a vývojáři mohli ještě hodně přitvrdit.

Stejně tak vychvalovaná nelinearita je tu tak napůl - ano, je možné některé věci řešit více způsoby, což je fajn. Ano, hra má 6 možností, jak se na začátku hry dostat z ostrova. Ale tyto možnosti se hodně překrývají a v závěrečné části hry je tak jako tak musíte všechny prolézt (použití potionu pro teleportaci na druhý ostrov, výroba rybího sendviče).

Nejhorší je na hře velice vysoká obtížnost, která souvisí s pixelhuntingem a hlavně naprosto debilními kombinacemi. Vyskytují se tu chuťovky jako hypnotizace veverky, ze které můžete vyrobit míč a ten použít na útěk z ostrova či výroba smetany za pomocí úhoře chyceného ve sklepě na ohnutý hřebík. Bez návodu bych Malcolm's Revenge nedohrál, protože by mě tyhle kombinace prostě nenapadly.

Kyrandia 3 je jednoznačně nejvíce frustrujícím dílem série a celkově se jedná o průměrnou adventuru, která potěší asi jen fanoušky Malcolma. Pro ostatní existují daleko zábavnější varianty a asi je dobře, že tímto dílem se kvalitativně klesající Kyrandia série uzavřela.
+17