Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

4Story: Three Kingdoms & One Hero

  • PC 5
Tuhle hru jsem bohužel vyzkoušel, takže se rozepíšu o dojmech.
Celá hra se snaží alespoň napodobit dojem jistého veleúspěšného dílka vývojářů Blizzardu, od logovací obrazovky přes výběr charakteru až po pokusy o UI, které se měnilo asi X krát a teď je to okopírované rozhraní Diabla 3. Takže jsem si zvolil člověka lukostřelce a vypravil jsem se zkoumat taje místního světa. Je tu pár zemí (Valorian, Derion) ze kterých pochází herní postava, které slouží jako záminka pro pokusy o PvP. Bohužel tyto země mají stejné rasy, což v kombinaci s asi třemi typy brnění a čtyřmi typy tváří pro každou rasu dovede zadělat na slušný chaos a ve městech se objevují zástupy klonů.
Rasy jsou tu člověk, víla, feliny (kočkolidi) a víly, což je elf po kompresi s nafouknutou hlavou. Rasy přinášejí bonusy, jakože kočka je největší a má nejvíc HP, víla je silná magicky a člověk je univerzál. Povolání jsou tu klasické, dalo by se říct přeložené z jiných onlinovek. Nejsilnější je lovec, protože kombinuje nejlepší skilly ze všech povolání, no a jeho protipól je zaříkávač, za kterého je tato hra totální očistec.
MMORPG mechanika tu funguje podobně jako u většiny her, ale jsou tu dva druhy questů. Příběhové, které jsou ucházející a neopakují se, a pak lov pečetí, což je nuda, protože vyvražďovat po 158 tu stejnou oblast, to fakt nechcete. Nehledě na to, že 90% hráčů, co v dané lokaci loví expy má stejný cíl jako vy. Takže v praxi to vypadá tak, že hromada hrdinů vybíjí jedno místo pořád dokola, což by nebylo nejhorší, kdyby se questění neskládalo ve valné většině z lovu na pečetě.
Zkázu dokonává systém vylepšování výbavy. Výbava se povyšuje, takže máte na začátku hry meč +1, na konci meč +20, pokud si zaplatíte, protože u upgradování zbraní se může snadno stát, že o zbraň přijdete. Jak tomu zamezit? Koupí herních předmětů za reálné peníze. Jinak budete vybojovávat výbavu po dungeonech a pak o ni přijdete kvůli vylepšení. Mimochodem, kupovat mounty jde pouze za peníze, takže pokud jste neplatící hráč, hra vás donutí prodlužovat si utrpení ještě o dlouhé pochody z místa A do místa B.
PvP je tu docela povedené, dobývání hradů dovede zabavit...dokud si vaši postavu nevyhlídne člověk, co do hry investoval pár korun…nebo dokud máte průměrný počítač, protože hra je tak skvěle optimalizovaná až bych brečel, protože na počítači, kde jede WoW plynule na střední detaily se tento pokus o MMORPG promítá rychlostí fotoalba. I na silnějších počítačích je to děs, hra se sice hýbe plynule, dokud nevlezete do davu hráčů například při PvP. Vyšší detaily umožní vidět i animace postav, které působí neuvěřitelně prkenně a nevěrohodně. Navíc se celá hra sem tam přiškubne na slušném herním notebooku, což je na pováženou.
Celá hra navíc působí jako splácanina her od autorů nejhranějšího MMO součastnosti, takže budete pořád narážet na něco známého, třeba na pokusy o spirit healera, na podobné prvky HUDu, nakonec i doufáte, zejména po pohledu na mapu světa, která je opravdu velká, že by ta hra mohla být i něco víc, než pokus o kopii WoWa. Pak ale vyplavou na povrch první známky toho, že je tady něco špatně a po pár hodinách následuje výlet hry na ostrov Uninstall.
Jako jediné klady považuji přeložení do češtiny, což dovede nalákat spoustu hráčů angličtinou nevládnoucích, i když většina hráčů umí anglicky alespoň lámaně. Bohužel, desetileté děti anglicky moc neumí, a tak se jimi hemží tato hra. Že se podle toho chovají, není nutné dodávat. Hra se také dá výborně použít na odvykání od MMO, protože než abych hrál tohle, tak si půjdu líznou zásuvku, nebo se stavím do Ikei pro suicide adaptér, případně prodlužovačku s přiléhavým jménem KOPPLA.

Pro: Čeština, MMO detox

Proti: Grafika, optimalizace, vykrádačka ostantích MMO, stupidní repetivní questy na pečetě, pay to win., dětský svět.

+7