K Torchlightu 2 jsem zasednul bez znalosti prvního dílu a byl jsem překvapen množstvím různých užitečných herních prvků, které jsem ještě jinde neviděl. Rovněž jsem byl mile překvapen velkou podobností s mým oblíbeným Diablem 2, které však Torchlight 2 z jistých důvodů nebyl schopen překonat.
Prvním důvodem je příběh, který na mě nepůsobil až tak zajímavě, abych se na něj soustředil. Sice jsem věděl, že jde (klasicky) o záchranu velmi zajímavého světa, ve kterém není nouze o magii ani roztodivné technické vychytávky, ale celková atmosféra mi nějak nedovolila se s příběhem ani světem sžít
Za nedostatečnou poustavost z mého pohledu může kombinace více prvků. Trochu mi leží v žaludku barevná stylizace, která sice není neslušivá, protože je velmi detailní a skrznaskrz nápaditá, ale vůbec se nehodí ke goticko-apokalypticko-hororovému soundtracku úžasného Matta Uelmena. Při prvních tónech kytary mi vstávaly vlasy na hlavě, což bylo v přímém protikladu ke světu hrajícímu všemi barvami. Zároveň mě trochu mrzel fakt, že animace mezi akty jsou jaksi kreslené, což je další důvod, proč jsem nedokázal být světem pozřen - například Diablo působilo díky animacím víceméně mrazivě a hráče tím připravovalo na nadcházející lokaci, zatímco Torchlight působil jako komix, ve kterém čas od času někdo převrhnul nádobku s červenou barvou.
Teď už ale honem k příjemnějším věcem. Torchlight sice pokulhává v příběhu a atmosféře, ale veškerá škobrtnutí si bohatě vynahrazuje v herních mechanikách. Byl jsem nadmíru spokojen s výběrem povolání, která působí velmi originálně. To samé lze tvrdit o jednotlivých skillech.
Moc se mi líbilo využití "zásobníku energie". Nabití tohoto zásobníku totiž umožňuje zefektivnit některé skilly, či některé skilly přímo energii potřebují k použití. Hráč je tak nenásilně veden k buildu své postavy, jelikož se zásobník například u Engineera nabíjí převážně mlácením potvor - pokud se chce mydlit v první řadě bitev, určitě se vyplatí vybírat skilly, které energii využívají; pokud chce ale podporovat z dálky, je nutno přemýšlet při výběru jinak. Také stojí za zmínku, že na různé nepřítele platí různé techniky boje, takže je nutné u mlácení přemýšlet.
Další velice příjemnou věcí je zdvojení požadavků u vybavení. Hráč buď musí dosahovat určitého počtu bodů charakteristikách, nebo stačí dosáhnout určité úrovně. Zároveň je ve většině případů možné být vybaven i zbraněmi, které nejsou primárně určeny pro hráčovu třídu. Excelentní krok...stejně jako automatické sbírání zlaťáků.
Perfektní vychytávkou je společník ve formě zvířete. Nejen, že ho lze v omezené míře vybavovat, ale je možné jej velmi jednoduše posílat do města prodávat vybavení nebo naopak nakupovat nápoje a svitky. Také jej lze krmit různým jídlem, což mu propůjčí na určitý čas různé schopnosti nebo tvar. Darem z nebes je potom lišta rychlého používání skillů/vybavení/kouzel. Nevím, jak jsem byl schopen přežít Diablo bez této boží lišty.
Je čas na shrnutí. Torchlight 2 je v oblasti herních mechanik velmi vymazlený kousek. Zmíněné vychytávky prostě musel vymyslet někdo, kdo myslel na duševní zdraví hráče a chtěl mu na uživatelské úrovni co nejvíce usnadnit průchod. Problémem může pro někoho (např. mě) být barevná stylizace nehodící se k rádoby vážnému příběhu. Hráč často narazí na chlístající kýble krve z vybuchujících nestvůr zasažených critical strikem, přičemž se za doprovodu Diablovsky temné hudby ve sladkém vánku všude kolem pokojně mrmlá světle zelená travička, na které se pasou chundelaté ovečky (nadsázka :) ). Milovníkům hack n' slash RPG musím hru určitě doporučit. Když už pro nic jiného, tak alespoň pro příjemné ovládání.
Prvním důvodem je příběh, který na mě nepůsobil až tak zajímavě, abych se na něj soustředil. Sice jsem věděl, že jde (klasicky) o záchranu velmi zajímavého světa, ve kterém není nouze o magii ani roztodivné technické vychytávky, ale celková atmosféra mi nějak nedovolila se s příběhem ani světem sžít
Za nedostatečnou poustavost z mého pohledu může kombinace více prvků. Trochu mi leží v žaludku barevná stylizace, která sice není neslušivá, protože je velmi detailní a skrznaskrz nápaditá, ale vůbec se nehodí ke goticko-apokalypticko-hororovému soundtracku úžasného Matta Uelmena. Při prvních tónech kytary mi vstávaly vlasy na hlavě, což bylo v přímém protikladu ke světu hrajícímu všemi barvami. Zároveň mě trochu mrzel fakt, že animace mezi akty jsou jaksi kreslené, což je další důvod, proč jsem nedokázal být světem pozřen - například Diablo působilo díky animacím víceméně mrazivě a hráče tím připravovalo na nadcházející lokaci, zatímco Torchlight působil jako komix, ve kterém čas od času někdo převrhnul nádobku s červenou barvou.
Teď už ale honem k příjemnějším věcem. Torchlight sice pokulhává v příběhu a atmosféře, ale veškerá škobrtnutí si bohatě vynahrazuje v herních mechanikách. Byl jsem nadmíru spokojen s výběrem povolání, která působí velmi originálně. To samé lze tvrdit o jednotlivých skillech.
Moc se mi líbilo využití "zásobníku energie". Nabití tohoto zásobníku totiž umožňuje zefektivnit některé skilly, či některé skilly přímo energii potřebují k použití. Hráč je tak nenásilně veden k buildu své postavy, jelikož se zásobník například u Engineera nabíjí převážně mlácením potvor - pokud se chce mydlit v první řadě bitev, určitě se vyplatí vybírat skilly, které energii využívají; pokud chce ale podporovat z dálky, je nutno přemýšlet při výběru jinak. Také stojí za zmínku, že na různé nepřítele platí různé techniky boje, takže je nutné u mlácení přemýšlet.
Další velice příjemnou věcí je zdvojení požadavků u vybavení. Hráč buď musí dosahovat určitého počtu bodů charakteristikách, nebo stačí dosáhnout určité úrovně. Zároveň je ve většině případů možné být vybaven i zbraněmi, které nejsou primárně určeny pro hráčovu třídu. Excelentní krok...stejně jako automatické sbírání zlaťáků.
Perfektní vychytávkou je společník ve formě zvířete. Nejen, že ho lze v omezené míře vybavovat, ale je možné jej velmi jednoduše posílat do města prodávat vybavení nebo naopak nakupovat nápoje a svitky. Také jej lze krmit různým jídlem, což mu propůjčí na určitý čas různé schopnosti nebo tvar. Darem z nebes je potom lišta rychlého používání skillů/vybavení/kouzel. Nevím, jak jsem byl schopen přežít Diablo bez této boží lišty.
Je čas na shrnutí. Torchlight 2 je v oblasti herních mechanik velmi vymazlený kousek. Zmíněné vychytávky prostě musel vymyslet někdo, kdo myslel na duševní zdraví hráče a chtěl mu na uživatelské úrovni co nejvíce usnadnit průchod. Problémem může pro někoho (např. mě) být barevná stylizace nehodící se k rádoby vážnému příběhu. Hráč často narazí na chlístající kýble krve z vybuchujících nestvůr zasažených critical strikem, přičemž se za doprovodu Diablovsky temné hudby ve sladkém vánku všude kolem pokojně mrmlá světle zelená travička, na které se pasou chundelaté ovečky (nadsázka :) ). Milovníkům hack n' slash RPG musím hru určitě doporučit. Když už pro nic jiného, tak alespoň pro příjemné ovládání.
Pro: Soundtrack, originalita, perfektní nápady v oblasti herních mechanik a usnadnění
Proti: Nehodící se stylizace, jednoduchý příběh, osobně nemám motivaci hrát znovu