Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dota 2

  • PC 85
Dota 2 je... Dota. Přiznám se že toto mě trochu překvapilo, čekal jsem alespoň nějaké změny v gameplay, ale nikoliv, vše podstatné je stejné. Spíše než druhý díl by se tedy slušelo označovat za konverzi do nového enginu. S čímž jde ruku v ruce vyladěné ovládání, nakupování, matchmaking a další věci které dřív drasticky omezoval engine Warcraftu. Navíc jsou tedy určité free-to-play propriety, ale ty nejsou příliš podstatné, ve hře je to stále stejné i s těmi samými hrdiny, s tou samou hratelností.

Hratelností, kvůli které jsem u hry strávil času jako u málokteré jiné, stovky hodin během nějakých sedmi let.
(tím bych shrnul extatické výkřiky o tom že jde o jednu z nejlepších multiplayerových her všech dob)

A také s vadami, kvůli kterými jsem s ní také kdysi skončil. Tedy ty obvious největší - jednou se ohraje úplně všechno, a trávit u něčeho příliš velké množství času není úplně zdravé.

Horší je že se nezměnily i věci které se změnit opravdu mohly - například průběh jednotlivých bitev, kdy se zpočátku jen opatrně expí a nudí se, pak delší část normálního boje, a pak (občas) jeden tým nebo dokonce jednotlivý hrdina získá výrazně navrch, ale stále se mu nedaří zasadit finální ránu z milosti a jen se vše útrpně protahuje.

Ještě větší tragedií jsou stále stejné problémy s hráči - jako každá onlineovka Dota ukazuje že zmrdství je mezi hráči velmi rozšířená vlastnost, ale svými mechanikami proti tomu pohříchu moc nedělá, takže prakticky stejně jako u klasické Warcraftí Doty i zde není výjimečná situace že půlka hráčů uteče z bitvy i před koncem. Hmm, i když možná je to jen problém nováčkovských her a s postupem času už to takový problém není, nevím.

Nicméně - změny mimo tradiční hratelnost těší - nakupování předmětů je velmi rychlé, ovládání vychytané a přizpůsobivé, grafika hezká (a snad i přehlednější než u originálu, a MNOHEM přehlednější než u LoLka). A ještě víc těší novinky nad rámec samotné hry - obzvlášť rozsáhlý singleplayer tutorial, motivace k hraní systéme nabrání zkušeností za bitvy a pomocí předmětů, odemykání hrdinů, automatický matchmaking (i když trvá déle než u LoLka), atd atd.

Tedy přesně to co stará Dota potřebovala na to, aby se z modu stala dospělou hrou. Ne svým nástupcem, ale už ne pouhým modem.

Pro: Eliminace všech problémů a opruzů které šly ruku v ruce s tím že hra je pouhou uživatelskou mapou do Warcraftu

Proti: V základu se ale na oné "uživatelské mapě" nezměnilo vůbec nic.

+7