Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ondřej Klika • 29 let • Programátor

Komentář

Přejít na komentáře

Brothers: A Tale of Two Sons

  • PC 90
Po asi deseti letech hraní, po všech těch sračkách typu Dear Ester lze prohlásit, že videohry konečně dospívají a lze je pomalu označovat za umění. Proč?

Starbreeze je první vývojářské studio, které přišlo na to, že dobrou hru nevytvoříme vykradením filmů (většina mainstreamové videoherní produkce), prózy (nudné slátaniny jako Dear Ester) ani knih (Planescape: Torment by prostě byl lepší jako kniha, protože by se člověk nemusel patlat s nudnými souboji).

Podstatou videohry je INTERAKTIVITA. Pouze tento žánr může takovou vymoženost nabídnout a jejím prostřednictvím podávat emoce v naprosto čiré formě.

V ŽÁDNÉ knize, hře, filmu si nevytvoříte vztah k hlavním postavám tak silný, jako v Brothers. Je to díky tomu, že ovladač není prostředek pro ovládání "nějaké postavy." Ovladač se stává postavou, postava se stává hráčem, virtuální prostředí se stává realitou. TO je interaktivita (a Oculus rift si strčte do řiti)!

Ve své podstatě je Brothers klasický platformer s jednoduchými puzzly, hezkou grafikou a hudbou, který vás zabaví na 2-3 hodinky. Pokud si ale sednete za ovladač, hra se promění v zážitek. Brothers se totiž skutečně musí hrát a ne jen sledovat.

Závěrem: Naprosto ultimátní počin, který nemá obdoby. První hra svého druhu. Důkaz toho, že videohry už nejsou v plenkách. Vůbec první hra, která si zasluhuje 10/10.

Doporučuji použít ovladač. Na klávesnici je ovládání trochu neobratné a pokud se vám bratři obrátí (ten, kterého ovládáte pravou částí bude na levé části obrazovky), tak nastává trochu problém (nejste-li robot). Doporučuji se sourozencem. Doporučuje 10 z 5 bratrů.

Pro: Prakticky vše, ale vypíchnout musím absenci dabingu (postavy mluví nesrozumitelnou hatmatilkou) a zbytečných cutscén (tzn.: obecně bez vysokých produkčních hodnot)

+4 +9 −5