Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jakub Hašek • 37 let • Pardubice (ČR - kraj Pardubický)

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield 4

  • PC 70
Je hezké, že se vývojáři umí poplácat po zádech za nový Frostbite 3 a že si na oficiálních stránkách přečteme o té hromadě vylepšení, počínaje destrukčním modelem až po obličejovou mimiku. Realita je však malinko jiná. A zde začínají vyplouvat na povrch první řekněme nedostatky.

Po grafické stránce jde o velkou parádu, kterou je nutno podpořit i patřičnými "wow" momenty a atraktivními lokacemi (mise se zničením přehrady). S tím však souvisí řada technických nedostatků a některé destrukce působí spíše jako z nějaké grotesky. Úsměvně pak především působí odletování protivníků po zasažení granátem/RPGčkem nebo časté bugy s padajícími vrtulníky. Ano, technické chyby má každá hra, ale jde o to, jak zasahují do samotné hratelnosti a jak ve výsledku sráží technickou stránku celé věci. Frostbite 3 bych tak přirovnal k autu, které z výroby nedostalo zrcátka, topení a má nefunkční ruční brzdu.

A teď k příběhu. Když pominu to, že asi do třetiny hry jsem nechápal, po kom a po čem vlastně jdu, tak se dá hodnotit jako žánrový průměr. Příběh však sráží řada nelogických momentů a rozhodnutí, případně přepálené dramatické momenty (pád z bortící se přehrady) a to mám, prosím pěkně, rád většinu dílů Call of Duty. Zkrátka v příběhu je několik opravdu velkých logických děr, kterých by se měl áčkový titul rozhodně vyvarovat.

Battlefield 4 a jeho singleplayerová část pro mě byla oddychovou pětihodinovou jízdou, při které jsem občas skřípal zubama a občas uznale pokyvoval hlavou. Stále však nemohu strávit samotný konec, kde dali tvůrci hráči dokonce prostor pro doslova životní rozhodnutí. To samozřejmě jinak neovlivní konec, jelikož hned po poslání na smrt jednoho z kolegů je konec hry a závěrečné titulky. Seriously? Really? Zklamání z tak odbytého konce jsem už dlouho nezažil.

Čtvrtý díl konkurenta Call of Duty rozhodně není špatnou hrou, ale působí poněkud nedodělaným dojmem. A to jak po technické, tak příběhové stránce. Těch herních pět hodin mě i tak slušně zabavilo, ale je tu pořád mnoho ALE.

Co takhle příště ponechat starý engine a věnovat ten čas příběhu, novým herním nápadům a lokacím, které nám nebudou splýval napříč herními sériemi? A nebo nabídnout rovnou free-to-play hru jen s multiplayerem?

Pro: grafické zpracování, výběr zbraní, mise s přehradou a na letadlové lodi, soundtrack, adekvátní herní doba obsahu

Proti: bugy, slabší příběh, slabší AI, žádné nové nápady

+16