Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Fallout: New Vegas

  • PC 90
Falloutovská série je pro mě na herním poli něčím zcela unikátním, speciálním, památným. Hrál jsem je samozřejmě všechny včetně dostupných rozšíření i odboček. Jedničku a dvojku považuju za herní skvosty u kterejch jsem na střední škole trávil nezdravě hodně času. Trojka mi taky poměrně sedla, ačkoli to nebylo už úplně ono.

Vegas – poslední přírůstek v sérii - jsem vytunil z oficiálních stránek patchem a ještě před spuštěním poctivě nainstaloval všechny datadisky:

Graficky hra vypadá poměrně hezky (stejně jako F3), trochu mě ale zamrzelo, že většinu textur i objektů jsem důvěrně znal. Jinak se prostředí zpustošené nevadské pouště povedlo. Klasicky se mi ale nezamlouvalo zpracování jeskyní a vaultů, který byly všechny téměř vždy zbytečně velký a oplácaný stejnýma texturama a objektama - tak jejich průzkum nebyl ničím objevnej a těch pár cetek za to taky zpravidla nestálo. Zpracování inventáře mě potom už mírně nadzdvihlo – cožpak to nešlo nějak vylepšit (oproti F3) a pomoct si třeba obrázkama jako u prvních dílů a zpřehlednit ho?

Zvukově jsem byl spokojen – hra čerpá ambient i z původních falloutů a sází na nostalgickou upomínku hráčstva. Pochválit však musím i nový skladby, ty rozhodně ostudu nedělají. Naopak některý témata se opravdu povedly (např. Mitchel's theme).

Příběh, který hodně čerpá z událostí v prvních dvou dílech je vymyšlen vcelku dobře – on totiž jakoby nevylučuje (aspoň mě to tak připadlo), že postava z F3 zde pokračuje (pokud vemu v potaz datadisk, který mění původní zakončení trojky) v další cestě.

Pomsta mě kupředu nijak netáhla tak jsem dorazil do New Vegas, až když jsem byl na 20. úrovni – přesto jsem nepocítil nedostatek úkolů. V NV se potom otevírají postavě další nevídaný možnosti. S počtem questů jsem tak byl spokojen, na člověka se to sypalo ze všech stran, až sem se v těchto pomalu začal leckdy ztrácet. Velmi nešikovný však je že hra skončí. Já měl sice svý hotový, ale celkem jsem se těšil, až si budu postupně plnit DLCéčka, jakožto šéf Nevady. Kdepak, musel jsem načíst starej load.

Obtížnost jsem si dal střední + hardcore mód a pravda na rodinku páračů jsem si facetoface netroufnul ani na konci – procházka sadem to teda nebyla. Z vody a jídla se stává nutnost/vzácnost, jak se na pustinu sluší a tak se člověk musí na větší výpravu skutečně přpravit (vyspat se, najíst a napít, sbalit zásoby, léky a ne jen nakoupit náboje). Škoda jen, že nepřátelé jsou místy až směšně tuzí (dávka z automatické pušky do hlavy, přesto vesele pokračuje v boji).
Hrál jsem hru svým vlastním způsobem (bez nanervylezoucích společníků, bez řežimu VATS, bez zaměřovacího kříže) a tak jsem si konečně mohl souboje ztížít a náležitě vychutnávat stalkerovským způsobem. Za zpracování optiky dávám palec nahoru, ta mi tam minule sakra chaběla! Příště bych snad jen poprosil o vyklánění, abysme to už měli všechno v cajku. = Obtížnost tedy akorát.

Památný systém SPECIAL stále zachován, bohužel perků a výzev atp. mi přišlo trochu moc. Ve starym Falloutovi bylo získání perku téměř osudová událost, ve F:NV je jich tolik, že z nich člověk nemá ani radost.

No, jak všichni na trojku nadávali a já byl překvapivě vcelku spokojen, tak tady tomu bylo naopak: Všichni to spíš chválili a já čekal tak prostě něco víc. Nakonec dávám stejně jako u předchůdci – 90% …ačkoli Vegas bylo v ledasčem lepší jako 3jka, nemůžu si pomoct – přijde mi to až moc stejný a tak textury byly prostě takový okoukaný, hudba oposlouchaná,...

Pro: FALLOUT!, atmosféra, střelba optikou bez kříže, rozhovory, volnost, otevřenost, příběh, odkazy na starší díly, HRACÍ DOBA (u mě cca 70 hodin)

Proti: Příliš stejný jako F3, zpracování inventáře, příliš perků výzev atp., definitivní konec hry, přehnaná výdrž nepřátel

+17